Photo ofCicloturisme Ripollès (2 dies): Queralbs - Ripoll - Camprodon - Pardines - Queralbs Photo ofCicloturisme Ripollès (2 dies): Queralbs - Ripoll - Camprodon - Pardines - Queralbs

July 12, 2020

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta circular pel Ripollès, es va fer amb dos dies a principis de juny del 2020.

PRIMER DIA:
La ruta va començar a Queralbs, vam baixar per carretera (GIV-5217) fins a Ribes de Freser, vam creuar el poble i vam agafar la carretera (N-260) fins a Ripoll.
A Ripoll vam enllaçar amb la Ruta del Ferro, que s'agafa a la sortida del poble direcció a Sant Joan de les Abadesses, seguim la Ruta del Ferro (molt ben indicada) fins a arribar a Sant Joan de les Abadesses, allà vam fer un aperitiu al Restaurant de la Ruta del Ferro i vam seguir les indicacions de la Ruta Pirinexus, combinació de pistes, camins i carretera, en molt bon estat, fins a arribar al municipi de Camprodon.

A Camprodon agafem la carretera direcció Vallter 2000 (GIV-5264) fins al trencant de La Roca, allà vam pujar i hi vam fer nit, a un descampat al costat del nucli, molt tranquil on no molestàvem a ningú.

SEGON DIA:
L'endemà seguim per la Carretera de l'Abella, fins arribar a l'Abella i d'allà vam continuar pujant pel Camí d'Abella fins a arribar al Refugi Pla de Satlla (no guardat), tram bastant exigent de pujada, sobretot amb el pes d'alforges, però les vistes a la Serra de Cavellera compensen molt! El terreny és tot pista forestal ciclable, algun punt amb molta pendent de pujada.

Des d'aquest punt comença el Camí de la Collada Verda, amb pendents de baixades i algunes pujades pronunciades i pistes en bastant mal estat, però ciclables. Arribem fins a Pardines i allà fem la carretera que ens baixa a Ribes i tornem a Queralbs per la mateixa carretera.

Queralbs - Ribes de Freser - Ripoll - Sant Joan de les Abadesses - Camprodon - Llanars - La Roca - L'Abella - Pardines - Ribes de Freser - Queralbs

PictographCampsite Altitude 3,441 ft

Campament

Solar aïllat ideal per acampar i no molestar.

PictographBridge Altitude 3,079 ft

Pont de Camprodon

PictographMountain hut Altitude 5,095 ft

Refugi Pla de Satlla (no guardat)

Refugi no guardat, no vam comprovar l'estat en el que es trobava.