Cicloturisme BTT - Camí de Sant Jaume 2/4 - Navarcles-Montserrat

Photo ofCicloturisme BTT - Camí de Sant Jaume 2/4 - Navarcles-Montserrat Photo ofCicloturisme BTT - Camí de Sant Jaume 2/4 - Navarcles-Montserrat Photo ofCicloturisme BTT - Camí de Sant Jaume 2/4 - Navarcles-Montserrat

October 13, 2011
October 2011

near Navarcles, Catalunya (España)

Camí de Sant Jaume Vic-Lleida en cicloturisme (tàndem)

El recorregut en general no és gaire atractiu però l'objectiu de recórrer tot el camí el fa més portador. La zona de Montserrat és sens dubte la millor. La sortida de Montserrat cap a Can Massana al matí, amb la vista de tot el Pirineu, es val fer tota la ruta.

Etapa 2/4, Navarcles-Montserrat, 40 km.

Aquesta etapa té el gran atractiu d'arribar a Montserrat, per les vistes i pel que representa com a país.

Tot just sortint de Navarcles es passa per l'impressionant Monestir de Sant Benet del Bages. Des d'aquí, nosaltres ens vam apartar del camí perquè el track que seguíem passava per Sant Fruitós del Bages. Sense conèixer l'autèntic camí ens atrevim a recomanar no deixar-lo. Una estoneta després de Castellgalí s'arriba a la intersecció de les carreteres BV-1122 i BV-1123. Aquí, a menys que estigueu en bona forma i no aneu en tàndem, us recomanem seguir íntegrament per la BV-1122 que passa per una urbanització (Sant Cristòfol) i acaba a la carretera que puja de Monistrol a Montserrat un parell de corbes abans del Monestir de Sant Benet (Les Benetes). Fins aquí es va fent a base de tobogans que es deixen pujar i des d'aquí fins al final queden uns quants quilòmetres de pendent constant i esgotadora. No deixar-se enredar pel retol de "Montserrat 1,6" perquè fins al Monestir realment en queden 4 o 5, però la proximitat del final d'etapa tant emblemàtic fa sortir forces d'on no en queden. L'estada a Montserrat és gratuïta pels pelegrins; Adreçar-se al despatx de coordinació pastoral, entrant a la basílica a la dreta.