Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 7b: DE KANDERSTEG A INTERLAKEN PUJANT AL LLAC OSCHINENSEE Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 7b: DE KANDERSTEG A INTERLAKEN PUJANT AL LLAC OSCHINENSEE Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 7b: DE KANDERSTEG A INTERLAKEN PUJANT AL LLAC OSCHINENSEE

September 23, 2021
September 2021

near Kandersteg, Canton de Berne (Switzerland)

A l'estació de Kandersteg deixem les alforges als armaris guarda equipatges i pugem 5 quilòmetres MOLT durs fins al llac Oeschinen (Oschinensee). L’ascensió es fa sempre per pista asfaltada o de terra compactada, però el desnivell és important: en aquests 5 quilòmetres cal superar 540 metres de desnivell. Val molt la pena, sobretot si com en el nostre cas, fa bon diai un bon sol. Des del llac Oeschinen emprenem el camí de baixada fins a Frutigen primer, i Spiez i Interlaken després, on acabarem la jornada. Entre Kandersteg i Frutigen és tot pista forestal de terra compactat, exclusiu per caminants i bicicletes. A Frutigen cal fer un petit tram de menys d’un quilòmetre per carretera amb cotxes, el tros just per enllaçar per una carretera amb zero nivell de circulació rodada fins a Spiez. A l’entrada d’Spiez fem alguns malabars per carretera principal (1 km aproximadament) per arribar al poble (hi ha una ruta més fàcil i segura pel ciclista, però ens vam equivocar). Des d’Spiez a Interlaken es fa per un carril bici variable: primer es va per una carretereta mot poc transitada, després per un sender arran del llac Thun, després per carril bici que tot i estar reservat pels ciclistes, va arran dels cotxes de la carretera principal, i finalment entrem a Interlaken per una carretera secundària amb zero trànsit rodat.