CICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 6a: DEL PAS D'OBERALP A REALP

Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 6a: DEL PAS D'OBERALP A REALP Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 6a: DEL PAS D'OBERALP A REALP Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 6a: DEL PAS D'OBERALP A REALP

September 23, 2021
September 2021

near Tschamut, Chantun Grischun (Switzerland)

Avui anem d’Ilanz a Niederwald (pertanyent al municipi de Goms, ja al cantó del Valais) passant pel pass d’Oberalp. Sortim d’Ilanz per la ruta del Rin, en aquest tram ja exclusiva per bicicletes, però molt poc després de sortir comença a ploure amb certa intensitat i decidim agafar el tren. Aquest fragment de trac no l'hem penjat. Això ens passarà diversos cops durant el dia d’avui, i per això el trac està fragmentat. Pugem amb tren fins a Oberalpass, a 2.044m que connecta els cantons d’Uri amb el dels Grisons. Som al Coll d'Oberalp, i és aquí on comença de veritat l'etapa d'avui (6a). Quan para de ploure, baixem fins a Andermatt primer per un sender que voreja el llac i després per carretera. La baixada té 11 km i un descens d’uns 600 m. Vertiginós i amb uns paisatges de la vall després de la pluja espectaculars. D’Andermatt a Realp hi anem per carretera asfaltada, poc transitada. Hi ha alternativa per pista de terra compactada, però pel cansament que ja arrosseguem decidim fer-ho per carretera. A Realp cal travessar l’emblemàtic pas del Furka i això es pot fer o bé ascendint a la muntanya pel port o bé agafant el tren i travessant el túnel de la base del Furka (11,5km), que és el que fem. Per cert, a Realp i el pas del Furka hi ha diverses localitzacions utilitzades en la pel·lícula de James Bond Goldfinger...