CICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 5: DE THUSIS A ILANZ

Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 5: DE THUSIS A ILANZ Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 5: DE THUSIS A ILANZ Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 5: DE THUSIS A ILANZ

September 22, 2021
September 2021

near Thusis, Chantun Grischun (Switzerland)

El trac d’avui ens porta de Filisur a Ilanz (el tram entre Filisur i Tiefencastel no consta al trac) i anem carregats amb les alforges. Durant el camí canviarem la ruta del Graubunden per la ruta del Rin, coincident amb la ruta Eurovelo 15. A Filisur prenem la carretera en direcció a Tiefencastel (hi ha una pista pavimentada alternativa, però per raons de temps, decidim baixar per la carretera principal, que té poc trànsit). En aquest punt agafem el tren fins a la població de Thusis, atès que aquest tram de carretera està desaconsellat pels ciclistes pel gran volum de trànsit rodat i per alguns túnels. A Thusis reprenem la ruta del Graubunden en direcció a Chur/Coira. A la població de Felsberg aquesta ruta es creua amb la ruta del Rin, però nosaltres vam optar per dissenyar una ruta alternativa per fer aquest enllaç que ens permet estalviar-nos alguns quilòmetres. Així que poc després de Thusis passem per Rhäzüns seguint pistes sense trànsit i algun tram per vianants que es pot fer amb bici si es va amb compte. Passat Rhäzüns entrem ja a la ruta del Rin, o Eurovelo 15. A l’inici trobem un parell de pujades força considerables (ben bé les pujades no s’acaben fins a prop de Versam) . De Versam a Ilanz la carretera fa baixada suau i el trànsit rodat és molt menor. Tot i que aquest tram de ruta té la consideració de “ruta ciclista”, el fet que estigui asfaltat comporta un trànsit de motor notable (tot i que no excessiu) principalment a l'entorn de Versam.