CICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 3: DE BRAIL A FILISUR PEL PAS D'ALBULA

Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 3: DE BRAIL A FILISUR PEL PAS D'ALBULA Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 3: DE BRAIL A FILISUR PEL PAS D'ALBULA Photo ofCICLOTURISME A SUÏSSA - ETAPA 3: DE BRAIL A FILISUR PEL PAS D'ALBULA

September 21, 2021
September 2021

near Brail, Chantun Grischun (Switzerland)

Jornada amb alforges que ens trasllada de vall. Partim de Brail i acabem a Filisur. Principalment seguim la ruta Graubünden 6, que a La Punt Chamues enfila per carretera cap al mític pas d’Albula (Pass d'Alvra, en Romanx), a 2.315m. Són gairebé uns 9 km d’ascensió des de La Punt Chamues (prou assequibles tot i que anem amb alforges). La pujada és per una carretera asfaltada freqüentada per cotxes, motos i bicicletes, però en cap moment no tenim sensació de perill ni hi ha una gran intensitat de trànsit rodat. El descens des del coll d’Albula fins a Filisur és simplement fantàstic: 22,5 quilòmetres de descens i un desnivell negatiu de 1.280 metres. Entre Preda i Bergün creuem la via del tren diverses vegades i pedalem de forma paral·lela a la línia ferroviària d’Albula, que fou declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO. Qui hagi viatjat per aquí entendrà el per què de la majestuositat d’aquesta línia i de l’equilibri i la integració en el paisatge. Imprescindible!