CICLOTURISME 2014: VII Travessa BTT de Sant Joan DIES 1-2

Photo ofCICLOTURISME 2014: VII Travessa BTT de Sant Joan DIES 1-2 Photo ofCICLOTURISME 2014: VII Travessa BTT de Sant Joan DIES 1-2 Photo ofCICLOTURISME 2014: VII Travessa BTT de Sant Joan DIES 1-2

one day 5 hours 23 minutes
June 27, 2014
June 2014

near Llesúy, Catalunya (España)

Travessa St. Joan. Un 8 entre pistes d'esquí. DIES 1-2

Dissabte 21 de juny de 2014. Llessui – La Torre de Cabdella
50 Km.
1.300 m. de desnivell acumulat de pujada.
1.600 m. de desnivell acumulat de baixada.
L'etapa transcorre generalment per pistes en bon estat, farem algun tram de baixada per pista en mal estat i un tram final de carretera.

Sortirem de Llessui (1.400m.) en direcció l’antiga estació esquí alpí. Pujarem per pista passant els antics remuntadors avui encara presents fins a la Collada d’Altars (2.450m.) punt més alt de la travessa. A continuació ve baixada cap a la Collada de Sant Quiri (1.700m.), seguidament passarem pels petits pobles d’Ancs, Sellui, Bertui i Montcortès. A partir d’aquí ja trobarem asfalt. Farem una parada per observar l’estany de Montcortès (1.050m.) de formació càrstica i que juntament amb els estanys de Basturs és l'únic d'origen no glacial dels Pirineus. Després ens dirigirem cap a la Pobleta de Bellveí (800m.) i finalment després de 10 km de carretera arribarem a la Torre de Cabdella (1.050m.).

Diumenge 22 de juny de 2014. La Torre de Cabdella - Llessui
50 Km.
1.400 metres de desnivell acumulat de pujada.
1.100 metres de desnivell acumulat de baixada.
L'etapa transcorre generalment per pistes en bon estat, tret d'algun tram per carretera.

Sortirem de l’alberg en direcció al poble d’Espui on agafarem un pista per ascendir el llarg i mític Coll del Triador (2.150m). Coll utilitzat per la Transpirenaica i la Pedals de Foc. A continuació seguirem la pista en direcció Est per la part alta de la vall del riu Pamano fins al Colletó de la Portella (2.265m.). Després baixarem fins a Caregue (1.150m.). A partir d’aquí ja només queden 7 km de pujada per carretera per arribar a Llessui.

En aquest punt, els que no segueixin la ruta carregaran les bicicletes als cotxes per tornar cap a casa. Els que segueixin la ruta la resta de dies, simplement faran una aproximació dels cotxes a Sort d'1/4 d'hora, per tal d'estalviar uns quants quilòmetres l'últim dia.