Cerdanya. Volta pel Conflent I Capcir

Photo ofCerdanya. Volta pel Conflent I Capcir Photo ofCerdanya. Volta pel Conflent I Capcir Photo ofCerdanya. Volta pel Conflent I Capcir

June 26, 2013
June 2013

near Sainte-Léocadie, Languedoc-Roussillon (France)

Recorregut: Santa Llocaia, Sallagosa, COLL DE LA PERXA, Mont Lluís, la Llegona, COLL DE LLOSSA, Caudies de Conflent, COLL DE LA CREU, Matamala, Els Angles, Mont Lluís, Bolquera, COLL DEL CALVARI, Targasona, Ur.

La sortida es per carreteres amb poca intensitat de transit. Un cop arribo a la Llagona a la dreta cap el coll de la llossa. Som a la comarca del Conflent. La carretera en bon estat, es tranquil-la a mes no poder. Quan em travessat Caudies la panoràmica del Canigó es majestuosa. Ara una forta pujada amb pendents sobre el 12 % ens portaran al tercer coll del dia Coll de la Creu. Bon lloc per recuperar del esforç. Ara una baixada també prou dreta ens deixa al poblet de Matamala amb establiments comercials que ens permetran fer un most. Ja conca la pujada fins els Angles, quedant a la nostre esquerra el llac de Matamale amb les seves zones d'esbarjo. Deixem els angles i fins Mont Lluís que agafem la carretera cap a Font Romeu però queda el darrer coll del dia el del Calvari. un cop creuat una llarga baixada per cer ben merescuda amb deixa a Ur, i d'aquí per Llívia fins a Santa Llocaia.
Encara que el recorregut no es gaire llarg 85 km si que resulta dur pels desnivells 1800m. Però val la pena perdre's per les tranquil-les carreteres del Conflent i Capcir.
Que ho gaudiu.

És bastant difícil donar una definició exacta del cicloturisme. És un esport tan plural, tan complex, tan personal, tan original… que no és possible etiquetar-lo mai.
Es viu o no es viu, un té la sensació o no la té. El terme “cicloturisme” engloba totes les formes de ciclisme recreacional, no competitiu, tots els àmbits d’utilització de la bicicleta en constant recerca.
És l’esport que es fa sense presses (no s’ha d’arribar el primer enlloc), sense premis (la satisfacció es troba a cada pedalejada). És l’esport en què no s’intenta imitar el ciclisme d’alta competició, i s’hi cerca, moltes vegades, l’autosuficiència. És un dels majors plaers que proporciona la bicicleta. No és important quants de quilòmetres es fan, ni amb quin temps, sinó com i per on es va. L’autèntic cicloturisme comença bastant abans de la primera pedalejada, preparant els itineraris, estudiant els mapes, parlant, acumulant informació, estudiant els llocs, les formes de menjar i dormir, preparant el material i la bicicleta, posant-se físicament a punt…
El cicloturisme, més que un esport, és un cert estil, una certa concepció i una certa filosofia de la vida. És una combinació indivisible entre home i màquina. És sinònim de llibertat i d’independència. Ens ajuda a redescobrir sensacions perdudes del nostre món intern, a retrobar els plaers més intensos, i a connectar i a interpretar el nostre entorn i la realitat de la vida. És una font inesgotable de satisfaccions variades per a totes les edats. Tampoc no està renyit amb el concepte de família, ja que aquest meravellós enginy mecànic es revela també com una ferramenta d’unió familiar. Avui en dia és habitual la imatge de les parelles amb els seus fills, que comparteixen les emocions d’una passejada amb bicicleta.
Descripcio de la sortida.