Çaykara-Uzungöl-Çaykara-Of-İyidere(6.Gün)

Photo ofÇaykara-Uzungöl-Çaykara-Of-İyidere(6.Gün) Photo ofÇaykara-Uzungöl-Çaykara-Of-İyidere(6.Gün) Photo ofÇaykara-Uzungöl-Çaykara-Of-İyidere(6.Gün)

July 1, 2019
July 2019

near Zincirlitaş, Trabzon (Türkiye)

Bir gün önce Çaykara’ya 3-4 km kala yoğun yağan yağmurda ıslandım. Sabah çadırımı kuruttuktan sonra tırmanışa başladım. Of ilçesinden başladığım ve bugün de devam ettiğim tırmanış boyunca geçtiğim vadi nefes kesici doğal manzaralara sahip. Uzungöl’e vardığımda ise hava oldukça bulutluydu. Neyse ki bugün yağmur yağmadı. 46 km inişten sonra Of’ta bir lokantada karnımı doyurup Rize yönüne pedallamaya başladım. İyidere’ye gelirken ufak bir plaj gördüm. Hem yüzmek hem de kamp atmak için bugünkü sürüşüme son verdim.
A day ago, before managing to arrive Çaykara, I had got soaked because of heavy rain. Luckily I had seen a syntatic football pitch and sey up my tent there. This morning, after waiting some time for my tent to dry, I started to pedal. You have to be very careful while you are going up as there is relatively heavy traffic. Always stay on safety line, but it is very narrow in some places. It’s worth going and having the delight of this natural beauty. When I arrived at the lake, I turned around the lake on my bike and immediately started to turn back. After a 46 km decend and eating at a restaurant in Of, I continued to pedal towards Rize. When I arrived in İyidere I saw a cute beach. To swim and to set up my tent, I decided to end up today’s ride.

• Photo of Ali Dursun
    Ali Dursun Jun 5, 2023

Merhaba Serafettin bey, ben yaklasik ayni rotayi gitmek istiyorum.
    Yaris bisikleti ile insallah
    Trabzon havalimanindan Caykara Uzuntarlaköyüne kadar. Yollar asfaltli biliyorum.