Caspe - Embassament de Caspe

September 8, 2020

near Caspe, Aragón (España)

Ruta seguint la via verda feta del 02/09/2020 al 04/09/2020.

Dia 1: Caspe - Embassament de Caspe
Dia 2: Embassament de Caspe - Alcañiz - Horta de Sant Joan (Via Verda Val de Zafán)
Dia 3: Horta de Sant Joan - Tortosa (Via Verda de la Terra Alta + Via Verda del Baix Ebre)

Trajecte fins a Caspe

Compro el bitllet BCN -> Caspe (21,15€) de 3h40' per anar amb el Regional Express. Aquest és un tren per fora antic, però per dins modernitzat i amb espai per deixar la bicicleta. En concret, és un tren doble que es divideix en dos a Reus i per tant és molt recomanable situar-se al primer dels dos trens ja que és l'únic que continua direcció Zaragoza (de totes maneres a Reus deixen uns minuts perquè els passatgers puguin fer el canvi).

Crec que si s'agafa a Barcelona, és important anar a l'Estació de França i no agafar-lo a Sants (com vaig fer jo) ja que pujar la bici no és com amb els de Rodalies i necessites algú que et doni un cop de mà (les escales són molt altes). A més, el compartiment de les bicis (al vagó del conductor i amb 9 espais), no es veu des de fora i va ser un estrès pujar-la dins del tren quan aquest estava a l'andana. També per baixar la bici a la destinació va ser complicat i vaig haver de demanar ajuda.

Ruta en bicicleta

Un cop al poble, es segueix una carretera no massa transitada fins que es troba el desviament cap a l'Embassament. Aquest camí asfaltat es gaudeix tot i tenir contínues pujades i baixades per la bellesa del paisatge àrid. A l'Embassament vaig arribar-hi cap a les 20.30h i en prou feines quedava mitja hora de llum així que vaig haver de muntar la tenda amb rapidesa. Tot i els habituals sorolls d'animals, la nit va ser molt tranquila i vaig poder descansar fins les 7 del matí.