← Part of Carretera Austral

Carretera Austral (tram 6)

-0 ft
4 days 13 hours 7 minutes
March 3, 2024
February 2024

near Río Bravo, Aysén (Chile)

Río Bravo - Villa O'Higgins - Puerto Bahía Bahamondes - El Chaltén

Després de creuar el fiord, en temporada alta hi havia tres barques que anaven i venien continuament (aparentment sense horaris definits), s'entén que formen part de la ruta 7 i son de franc. El tram comença seguint amunt el curs del Rio Bravo, com que la Terra es rodona aqui es pot considera que aquest tram porta a un "fi del mon". No hi ha grans pujades i els +3300m de desnivell positiu que wikiloc dona deuen der la suma de tots els petits "puja i baixa" típics en aquesta ruta
Per problemes de 'navegació' al llac O'Higgins ens estem 2 dies aturats a Villa O'Higgins, i encara tenim sort de poder sortir!
Vam sortir cap a Argentina per la frontera xilena del pas "Dos Lagunas", i entrar a Argentina pel "Portezuelo la Divisoria". A internet hi ha diverses ressenyes sobre aquest pas, una:
Es una bona descripció però en el nostre cas no vam tenir tanta sort i no vam poder visitar el glaciar i la travessia ens va tocar fer-la sortint de nit. La pista del costat xilè es factible fer-la pedalant tret d'alguna rampa al principi en que caldrà empènyer la bici, passat el km 5 ja estem a una pista de bon fer.
"Turismo Cabañas las Ruedas" va ser una molt bona opció per fer el creuament del llac per la seva formalitat però en aquesta travessia hi ha una gran competència entre empreses, tant al costat xilé com a l'argenti de la laguna del Desierto, i convé estar ben informat de les diferents combinacions i formes de pagament (no va ser el nostre cas) doncs les diferents combinacions d'horaris (alguns mes a discreció i altres mes estrictes) pot suposar que no es puguin enllaçar les barques havent de fer nit en algun costat dels llacs que es passen, el prat a tocar la gendarmeria argentina al costat nord del llac del Desierto es un molt bon lloc per fer-ho.

Del Lago del Desierto, extrem sud, fins a El Chaltén hi ha 37 km que no son del tot fàcils, dependrà del dia i del vent...