Canal del Garona en família - de Bordeaux a Toulouse en sis dies - track sencer

Photo ofCanal del Garona en família - de Bordeaux a Toulouse en sis dies - track sencer Photo ofCanal del Garona en família - de Bordeaux a Toulouse en sis dies - track sencer Photo ofCanal del Garona en família - de Bordeaux a Toulouse en sis dies - track sencer

4 days 17 hours 24 minutes
August 26, 2022
August 2022

near Latresne, Nouvelle-Aquitaine (France)

En primer lloc cal comentar que la ruta original que segueix el canal del Garona no comença a Bordeus, sinó que ho fa exactament a la població de Castets-en-Dorthe, uns 65 quilòmetres allunyada de la capital del departament de la Gironda i de la regió Nova Aquitània.
Existeix una alternativa molt interessant per unir Bordeus amb l'inici del canal, que és la que hem fet nosaltres i que està representada al track gps:
Primerament, la via verda Roger Lapébie, que comença a la població de Latresne (Bordeus) i acaba a Sauveterre-de-Guyenne amb un recorregut de 45km.
Seguidament tindrem un tram de carreteres locals amb poc trànsit d'uns 24km fins a la Réole, on connectarem ja finalment amb el canal del Garona. En aquesta secció haurem de prendre precaucions sobretot si anem amb nens i nenes una mica petits.
A partir de la Reole, tranquil•litat total fins a Tolosa a través d'un ferm 100% asfaltat i on només haurem d'estar alerta quan creuem carreteres locals en algunes rescloses sense prioritat o convivim amb altres persones que van a peu, amb patinet...
Cal remarcar també, que dues de les quatre bicicletes utilitzades en aquesta ruta han estat de carretera amb pneumàtics normals de 25mm i que, per tant, el terreny en que es desenvolupa la ruta és òptim també per aquest tipus de bicicletes.

Primera etapa

Aquesta primera jornada, com he comentat anteriorment, transcorre exclusivament per aquesta via verda Roger Lapébie. Ferm en perfectes condicions i desnivell inapreciable a través de camps de vinyes i pobles disseminats pel territori. Passareu per un únic túnel il•luminat perfectament.
Aneu proveïts d'aigua i menjar ja que passat Créon, no tornareu a trobar comerços fins al final de la primera jornada.
Segona etapa de la ruta que uneix Bordeus amb Tolosa.

Segona etapa

Aquesta jornada, molt curta, transcorre per carreteres locals poc transitades per unir la via verda Roger Lapébie de la primera jornada amb el canal del Garona, a la Réole.
Només cal tenir en compte el fet d'anar per carreteres locals si aneu amb nens i nenes, és molt aconsellable vestir-los amb alguna armilla reflectant.
Tot i que el desnivell no és important, el fet d'anar trobant pujades i baixades pot suposar un esforç addicional pels més menuts.
Pels més valents, aquesta jornada és pot sumar perfectament a l'anterior o a la següent.
Tercera etapa de la ruta que uneix Bordeus amb Tolosa.

Tercera etapa

Aquest tercer dia, després d'haver dormit al càmping de la Réole, el comencem ja al canal del Garona.
A mig matí, un cop para de ploure, arranquem passant al cap de poc per la base nàutica de Fontet. Seguirem fent camí passant per petites poblacions gairebé sempre protegits per immensos arbres i fent parada per dinar a Mas d'Agenais, recomanable deixar per una estona el canal i visitar el poble.
Continuem fins a Damazan on acabem aquesta tercera etapa.

Quarta etapa

Al cap de poc de sortir de Damazan, passem per Buzet sur Baise amb un bonic port.
Trobem un paisatge més obert alternant les diferents ribes del canal fins a Agen on hi arribem superant un seguit de rescloses.
Es nota que ens acostem a una ciutat gran ja que l'activitat de lleure i esportiva es comença a notar trobant molta més gent.
A mesura que anem entrant a la ciutat trobem un tram de terra no pavimentat pertanyent a un parc. Creuem el pont a peu baixant de la bici ja que el pas és molt estret i hem de conviure amb la resta de vianants.
Deixem enrere Agen i més endavant parem per dinar uns entrepans a una zona de pic-nic just passat el poble de Saint Jean de Thurac.
Després de dinar ja només ens resten 13 quilòmetres fins el final d'etapa, Valence d'Agen.
Hi arribem en diumenge i els diumenges a França, sobretot a les tardes, està tot tancat excepte algun bar o cafeteria.

Cinquena etapa

Sortim de Valence d'Agen dilluns al matí fent una volta per la fotogènica i bonica plaça on hi ha mercat i molt d'ambient, quina diferència respecte ahir!
Els núvols del matí es van esvaint lentament donant pas a un dia prou assolellat i calorós.
Passem per Malause, Moissac i Castelsarrasin fent quilòmetres de forma ràpida.
A migdia arribem a Montech on es troba la famosa Pente d'Eau amb un parc, oficina de turisme i plafons informatius. Fem un petit descans.
Continuem fent camí fins a Dieupentale on deixem el canal per desviar-nos cap a Verdun per carreteres locals fins on tenim l'allotjament.
Anem prou d'hora com per anar a comprar el dinar i el sopar a un supermercat del poble.
Passem la tarda fent una passejada pel poble i a l'allotjament.

Sisena etapa

Avui acabem la ruta fins a Tolosa. Resten gairebé 40 quilòmetres d'un recorregut que, a mida que s'anirà acostant a la gran urbs, anirà perdent el seu encant. Paisatgísticament parlant, és l'etapa menys interessant però en canvi és l'etapa final del viatge en bici i això sempre té un punt emocionant i alhora trist de quan acabes una ruta cicloturista.
Posem punt i final a la ruta a l'estació de trens de Toulouse-Matabiau després de connectar ja amb el començament del canal de Midi.

Agen

Pente d'Eau de Montech

Pente D'Eau de Montech Montech, Tarn-Et-Garonne, FRA

Saint-Brice-Piste Roger Lapébie

Photo ofSauveterre de Guyenne-Place de la République Photo ofSauveterre de Guyenne-Place de la République Photo ofSauveterre de Guyenne-Place de la République

Sauveterre de Guyenne-Place de la République

Photo ofValence d'Agen-Rue de la Porte Neuve Photo ofValence d'Agen-Rue de la Porte Neuve Photo ofValence d'Agen-Rue de la Porte Neuve

Valence d'Agen-Rue de la Porte Neuve

Verdun-sur-Garonne

• Photo of ratillaman
    ratillaman Jan 2, 2023

Molt recomanable, sobretot per fer amb canalla.