Photo ofCanal del Garona (Bordeaux-Toulouse) etapa 1 Latresne-Sauveterre de Guyenne per la Voie Verte Roger Lapébie Photo ofCanal del Garona (Bordeaux-Toulouse) etapa 1 Latresne-Sauveterre de Guyenne per la Voie Verte Roger Lapébie Photo ofCanal del Garona (Bordeaux-Toulouse) etapa 1 Latresne-Sauveterre de Guyenne per la Voie Verte Roger Lapébie

August 26, 2022
August 2022

near Latresne, Nouvelle-Aquitaine (France)

Primera etapa de la ruta que uneix Bordeus amb Tolosa.

En primer lloc cal comentar que la ruta original que segueix el canal del Garona no comença a Bordeus, sinó que ho fa exactament a la població de Castets-en-Dorthe, uns 65 quilòmetres allunyada de la capital del departament de la Gironda i de la regió Nova Aquitània.
Existeix una alternativa molt interessant per unir Bordeus amb l'inici del canal, que és la que hem fet nosaltres i que està representada al track gps:
Primerament, la via verda Roger Lapébie, que comença a la població de Latresne (Bordeus) i acaba a Sauveterre-de-Guyenne amb un recorregut de 45km.
Seguidament tindrem un tram de carreteres locals amb poc trànsit d'uns 24km fins a la Réole, on connectarem ja finalment amb el canal del Garona. En aquesta secció haurem de prendre precaucions sobretot si anem amb nens i nenes una mica petits.
A partir d'aquí, tranquil•litat total fins a Tolosa a través d'un ferm 100% asfaltat i on només haurem d'estar alerta quan creuem carreteres locals sense prioritat o convivim amb altres persones que van a peu, amb patinet...
Cal remarcar també, que dues de les quatre bicicletes utilitzades en aquesta ruta han estat de carretera amb pneumàtics normals de 25mm i que, per tant, el terreny en que es desenvolupa la ruta és òptim també per aquest tipus de bicicletes.

Primera etapa

Aquesta primera jornada, com he comentat anteriorment, transcorre exclusivament per aquesta via verda Roger Lapébie. Ferm en perfectes condicions i desnivell inapreciable a través de camps de vinyes i pobles disseminats pel territori. Passareu per un únic túnel il·luminat perfectament.
Aneu proveïts d'aigua i menjar ja que passat Créon, no tornareu a trobar comerços fins al final de la primera jornada.