Canal de la Garona (Bordeus-Toulouse)

3 days 5 hours 11 minutes
12061
August 27, 2018
August 2018

near Bacalan, Nouvelle-Aquitaine (France)

Ruta que transcorre per l'itinerari marcat com a Canal dels Dos Mars entre les poblacions de Bordeus i Toulouse. L'itinerari té dues parts: la primera que, sortint de Bordeus pel costat de la Garona, recorre la via verda de Roger Lapébie (antiga via de tren en desús) i carreteres locals una mica ondulades i amb poc trànsit fins a la Rèole; i la segona, que és completament plana i que ressegueix, ara sí, el canal lateral de la Garona fins a Toulouse. Al llarg del recorregut hi ha alguns pobles que val la pena visitar i que fan que t'hagis de desviar una mica de l'itinerari principal. Nosaltres hem fet la ruta en quatre dies, amb uns 70 km de mitjana diaris, així que ens ha donat temps de pedalar, visitar i descansar tranquil·lament al llarg de cada jornada.
L'itinerari està molt ben senyalitzat en la seva totalitat i és molt fàcil de seguir. Nosaltres ens hem guiat per aquestes indicacions, exceptuant el tros de Sauveterre-de-Guyenne fins a la Réole, on hi ha diverses opcions per cobrir aquest tram i es pot escollir la que millor vagi.

• Photo of tonifotografia
    tonifotografia Aug 28, 2018

Hola i bon dia. Com us ho vareu fer per arribar a burdeus?
    I el allotjament?
    Moltes gràcies

• Photo of XaviSensePresses
    XaviSensePresses Aug 28, 2018

Hola Toni! Vam arribar a Bordeus en tren. Nosaltres estàvem a Puigcerdà, així que vam agafar el tren que sortia de la Tour de Carol al matí fins a Toulouse, i allà vam agafar un altre tren fins a Bordeus. En el primer tren (al ser un regional TER) el transport de bici és gratuït, en el segon, com que era un intercity, vam fer la reserva per la plaça de la bici a Internet. Els dos trens ens van portar 5 hores de viatge. Molt còmode. Si vas des de Barcelona, pots agafar el tren regional de la RENFE fins a Cerbere i llavors canviar a un regional francès fins a Narbona i allà canviar a un intercity fins a Bordeus. El millor és que miris combinacions a la web del ferrocarril francès (SNCF.fr).
    Els allotjaments els vam trobar per Booking.com. Vam preguntar si acceptaven bicis i ens van dir que sí. Nosaltres ens vam allotjar al City residence de Bordeus, a un apartament a la Reole, a les cambres de Fillou, prop d'Agen, i a l'Elika de Moissac. Molts bons allotjaments tots quatre.
    Espero haver-te ajudat!

• Photo of tonifotografia
    tonifotografia Aug 28, 2018

moltes gracies desde sabadell, ara ho tin clar