Photo ofCAMINS DE L'EIX 2a ETAPA: de Sant Joan de Vilatorrada a Vic (La Guixa) - Variant Avinyó Photo ofCAMINS DE L'EIX 2a ETAPA: de Sant Joan de Vilatorrada a Vic (La Guixa) - Variant Avinyó Photo ofCAMINS DE L'EIX 2a ETAPA: de Sant Joan de Vilatorrada a Vic (La Guixa) - Variant Avinyó

April 10, 2022
April 2022

near Sant Joan de Vilatorrada, Catalunya (España)

En aquesta segona etapa el camí transcorre entre Manresa i Vic.

Sortim de l'hostal Soler de Sant Joan i fins Navarcles anem trampejant per camins, pistes i algun corriol. El tram es fa una mica lent de fer. Hi ha algun corriol entretingut, que es pot fer amb gràvel, però pot ser incòmode (uns centenars de metres).

De Navarcles fins Artès només trobem la carretera BV4512, que, pel nostre gust, està massa transitada.

A Artès decidim fer una variant de la ruta original, i és baixar fins a Avinyó i recuperar la carretera B431 més endavant. L'alternativa era una pista que no coneixem.

Un cop agafem la B431 ja només queda pedalar fins el Coll de la Fontfreda i després gaudir del descens fins a Santa Eulàlia de Riuprimer.

Aquesta etapa havia d'acabar a Vic, però per motius logístics l'hem acabat a la Guixa/Sentfores, ja que des d'aquí hem anat a Centelles a fer nit.