Camí del Cid: de Medinaceli a València en 4 Etapes

Photo ofCamí del Cid: de Medinaceli a València en 4 Etapes Photo ofCamí del Cid: de Medinaceli a València en 4 Etapes Photo ofCamí del Cid: de Medinaceli a València en 4 Etapes

3 days 9 hours 47 minutes
May 19, 2015
October 2014

near Medinaceli, Castilla y León (España)

Camí del Cid en BTT de Medinaceli a València:

Buscàvem una ruta de proximitat que poguéssim fer en 4-5 dies, per terreny variat, sense una dificultat excessiva i que tingués bons paisatges. A més necessitàvem arribar amb tren fàcilment sense fer un desplaçament molt llarg i disposar d’albergs on allorjar-nos, acampar al mes de novembre pot suposar passar molt de fred. Així ens vam decidir a fer el camí del Cid en el tram des de Medinaceli a València que ens va sorprendre gratament per la seva bellesa i tranquil•litat. A més, per ser a finals d’octubre ens va fer un temps espectacular, Sol i calor. Com ja he dit la ruta alterna carretera amb pista però és recomanable fer-la en btt doncs el company amb qui feia la ruta que portava roda de ciclocross va punxar unes quantes vegades durant les tres primeres etapes.

Vam sortir des de l’estació de Sants de Barcelona en AVE després de perdre el tren de mitja distància del que teníem bitllets. Per pujar les bicis a l’AVE vam tenir que desmuntar les rodes i fer un paquet ben embolicat amb paper de film (com fan amb les maletes als aeroports però de forma casolana). No vam tenir problemes per pujar-les al tren però els revisors ens van dir que lo ideal seria portar-les en una bossa i més plegades per tal de que anessin juntament a les maletes.

El tren ens va deixar a l’estació d’AVE de Guadalajara i vam tenir que anar en bici fins a l’estació de RENFE on vam agafar un tren per anar fins a Medinaceli. Hi ha la possibilitat d’anar-hi en bici però ho vam descartar perquè no teníem prous hores per arribar a una hora decent a Medinaceli i no volíem començar la travessa a córrer cuita.

Des de l’estació de Medinaceli fins al nucli del poble hi ha una bona pujada que vam fer camp a través.

El poble de Medinaceli és preciós i digne d’una bona passejada. Vam dormir molt bé a l’hotal Baviera on també vam sopar i esmorzar. A tren d’alba vam començar la primera etapa que ens havia de portar fins a Molina de Aragón:

1a Etapa Medinaceli – Molina de Aragon passant per:
 Medinaceli
 Salinas de Medinaceli
 Arbujuelo (al travessar la via del AVE ens perdem i anem camp a través, però va resultar divertit i tot)
 Layna
 Luzón
 Ciruelos del Pinar (Esmorzar)
 Cobeta (Agafem entrepans per dinar al Barranco del Arandilla)
 Torremocha del Pinar
 Molina de Aragón

Aquesta primera etapa va alternant la pista i l’asfalt de tal forma que es fan agradables totes dues coses. Les carreteres per on passem hi trobem més conills que vehicles i estan envoltades de boscos amb bones vistes. Això si, no parem de pujar i baixar en tota l’etapa. Travessem diversos barrancs, alguns de molt bonics com el d’Arandilla on aprofitem per dinar i fer algunes fotos. S’ha de preveure portar avituallament i aigua, nosaltres vam anar apurats d’aigua i això que era pràcticament el mes de novembre.
A Molina de Aragon vam trobar un hostal rural molt acollidor a les afores, seguint la ruta, Los Batanes. Va coincidir que els amos també eren ciclistes i vam tenir una molt bona acollida.

2a Etapa Molina de Aragón – Albarracín passant per:
 Molina de Aragón
 Torrecuadrada de Molina
 Traid
 Alcoroches
 Orea
 Orihuela del Tremendal
 Albarracín

Etapa dura, molt trencacames i més muntanyosa. Vam estar des de primera hora fins a la posta de sol donant-li als pedals.

3a Etapa Albarracín – Teruel – Sarrión
 Barranco del Cabrerizo (coves rupestres)
 Laguna de Bezas (llac)
 El Campillo (dinar)
 San Blas
 Solo Bici Teruel (parada tècnica comprar pneumàtic)
 Teruel
 La Puebla de Valverde
 Sarrión

Només sortir d’Albarracín la ruta comença amb una bona pujada, així que ens vam prendre el dia amb calma, parant a veure el Barranca del Cabrerizo i fent fotos a la llacuna de Bezas. Després de travessar la part més muntanyosa vam parar a dinar al Campillo, ja bastant tard. Abans d’arribar a Terol vam parar a una tenda de bicis per comprar una cambra, el company de ruta va puntxar les dues que portava de recanvi (és el que passa portar roda prima de 35mm en una zona de muntanya). Parem a Terol a fer la foto de record amb el Torico i aquí ja empalmem amb la Via Verda de Ojos Negros. Ens toca un primer tram de pujada moooolt llarg per la Via Verda. Però un cop al capdamunt ja sabem que tot el que queda és de baixada. Parem a recuperar electrolits a l’hotel de la Puebla de Valverde i com que encara ens queden forces decidim continuar fins a Sarrión i així podem completar la ruta en 4 dies.

4a Etapa Sarrión – Paterna (València)
 Albentosa
 Bètera
 Paterna
 València

Sortim de Sarrion per la Via verda de Ojos Negros, que seguim fins a Soneja. Després de dinar i sota un Sol de justícia decidim arriscar-nos i creuar el Parc Nautral de la Serra de Calderon. Trobem poca ombra i molta calor que fan el camí força dur. Però els paisatges compensen i la baixada es fa trepidant. Decidim dormir a les afores de València, és més barat i evitem entrar per la ciutat cansats. Dormim a l’hotel Posada de Paterna i al dia següent només ens separen 10km per arribar a València on agafem el primer tren que ens pujarà cap a Barcelona ben d’hora.

Medinaceli

Orihuela del Tremendal

Bronchales

Albarracin

Barranco del Cabrerizo (coves rupestres)

Laguna de Bezas

El Campillo

San Blas

Solo Bici Teruel (parada tècnica)