CALENDARI PER L'HORTA 2021. SÉQUIES I BANCALS A ADEMÚS

November 13, 2020
November 2020

near Castielfabib, Valencia (España)

Aquesta ruta es va dissenyar per a la investigació sobre terreny d’Arrelant el territori, un projecte d’identifi-cació i difusió de sabers i pràctiques tradicionals del territori valencià. Des de Castielfabib, baixem pel riu Ebrón i les seues séquies, envoltades de cultius de regadiu com són els cereals, la dacsa o les pomeres. D’aquestes últimes destaca la varietat de poma esperiega, varietat típica del territori i també anomenada “gelada” per la seua dolçor que transpa-renta la pell en les èpoques més fredes. Seguint el riu Túria, en paral·lel als boscos de ribera amb fulla caduca tardorenca, arribem a Ademús, capital de comarca. La deixem enrere al fer camí cap a Sesga, un poble amb arquitectura tradicional típica ben conservada. Ací el paisatge es trans-forma quan el camí s’endinsa cap a les muntanyes abancalades amb agricultura de secà (ametlers, oliveres...), estructures de pedra seca i boscos de sabines centenàries.