Bursa - İzmir (25.09.2021)

1935
September 28, 2021

near Hüdavendigar, Bursa (Türkiye)

24.09.2021 Cuma günü İzmir'e gitmeye karar veriyorum. Kalacak yer ayarlıyorum bisiklet sürerken lazım olacak ekipmanları akşamdan hazırlıyorum ve sabah kalkmak üzere yatıyorum. 25.09.2021 Cumartesi saat 04:30'da yola koyuluyorum. 08:21'de Balıkesir il sınırına ulaşıyorum. Susurluğa sadece su molası haricinde hiç durmadan sürüyorum saat 08:53'te Susurluğa varıyorum ihtiyaç molası sonrası yola devam ediyorum. 11:48'de yolun 160 kilometresini bitiriyorum geriye kalan son 160 kilometre...

12:51'de Balıkesir, İkizdere Barajının mükemmel manzarasına bakacakken o da ne! Baraj kurumuş çiftçiler koyunlarını otlatıyor, sadece sol tarafta çok az su akıyor. 15:58'de Akhisar, Manisa'ya varıyorum burada da kısa ihtiyaç molasından sonra yola devam ediyorum. 19:10'da beni çok etkileyen Manisa, Kuvay-i Milliye ve Cumhuriyet Anıtına varıyorum. Kısa fotoğraf karesinden sonra yola devam ediyorum. Asıl rampalar şimdi başlıyor... Kısa süren rampanın ardından Sabuncubeli rampası mı? yoksa tünel mi? kısa bir düşünmenin ardından rampada karar kılıyorum (zaten tünel bisiklete yasak ancak elle geçiririm diye düşündüm haritadan bakınca uzun yol vazgeçtim). Sabuncubeli rampasını etrafta sadece ok işaretleri dışında ışık olmadığı arabanın ise zaten nadir geçtiğinden sadece bisiklet üzerindeki lambaların aydınlattığı ışıkla yola devam ediyorum. Neyse ki yolu sağ salim bitirdikten sonra İzmir, Bornova'ya doğru salınıyorum. 20:30'da turum sona ermiş oluyor.

Rotayı değerlendirecek olursam, yollar asfalt Manisa'ya kadar yollar çok güzel ancak Manisa belediyesi emniyet şeridine yatay kesikler atmış onun yüzünden hafif yola yakın sürmek zorunda kaldım. Onun haricinde benim için ilk şehirler arası turum oldu. Güzel bir deneyim ve güzel bir gün geçirmiş oldum.