BTT - GRAVEL - CICLOTURISTA - Ruta de la Vall del Sió

Photo ofBTT - GRAVEL - CICLOTURISTA - Ruta de la Vall del Sió Photo ofBTT - GRAVEL - CICLOTURISTA - Ruta de la Vall del Sió Photo ofBTT - GRAVEL - CICLOTURISTA - Ruta de la Vall del Sió

August 26, 2022
August 2022

near Mont-roig, Catalunya (España)

Turisme Urgell, comarca que forma part de la ruta de la Vall del Sió us proposa la ruta en modalitat BTT / Gravel / Cicloturística amb caire turístic: Ruta de la Vall del Sió que visita Bellver d'Ossó, Ossó de Sió, Castellnou d'Ossó, Puigverd d'Agramunt i Agramunt.

El recorregut íntegre de la ruta de la Vall del Sió té una llargada de 78.16 km amb majoritàriament un desnivell negatiu, en podeu trobar més informació en aquesta pàgina web: RUTA DE LA VALL DEL SIÓ

El recorregut té una distància de 17.90 km i un desnivell positiu acumulat de tan sols 10 metres i classificat com a fàcil. Es tracta d'una ruta lineal per seguir en el sentit que millor us vagi, tot i que el recorregut original ve de Sant Guim de Freixenet a la Segarra i acaba on el Sió desguassa al riu Segre a la Noguera.

Aquest recorregut lineal és una travessa d'un costat a l'altre de la comarca de l'Urgell i el vincle que s'estableix amb el riu Sió és gran, sobretot a les poblacions de l'est de la comarca on trobem parcs, peixeres i rentadors que ens conviden a gaudir del riu i del seu entorn. A partir d'Agramunt la ruta segueix el Canal d'Urgell que transcorre paral·lel amb el riu Sió fins a l'altura de Preixens on trobem el canvi de comarca i passem a trepitjar per uns metres la Noguera.

Cal destacar que a pocs metres del punt final de la ruta podem trobar les restes d'uns búnquers i trinxeres de la Guerra Civil Espanyola emplaçats dins de la línia de defensa del front del Segre, a la comarca de la Noguera.

Seguint el traçat original aquesta ruta visita o passa molt a prop de Bellver d'Ossó, Ossó de Sió, Castellnou d'Ossó, Puigverd d'Agramunt i Agramunt. És una ruta fantàstica per descobrir si feu la ruta de la Vall del Sió o si la feu per trams i voleu dedicar temps a visitar tots els pintorescs pobles de l'Urgell que ofereix aquest tram de ruta.

Tota la ruta transcorrer per camins o carreteres secundàries molt tranquil·les i sense quasi desnivell, assequibles per un ampli ventall de ciclistes que vulguin passar una estona agradable gaudint d'aquest esport, sigui tot fent cicloturisme, BTT o gravel.

Tot un descobriment de recorregut, pensat per a les persones que busquen passar una estona agradable damunt la bicicleta tot descobrint el territori que visiten i que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell.