Blanes - Cassà de la Selva passant pel corriol de les canyes vora el Tordera

Photo ofBlanes - Cassà de la Selva passant pel corriol de les canyes vora el Tordera Photo ofBlanes - Cassà de la Selva passant pel corriol de les canyes vora el Tordera Photo ofBlanes - Cassà de la Selva passant pel corriol de les canyes vora el Tordera

June 6, 2022
June 2022

near Blanes, Catalunya (España)

Ruta de tornada a Cassà des de Blanes. De rutes d'anada, n'hi ha un parell mès de meves en dos altres itinerarsi del Wikiloc. Tots dos arriben a Tordera, però un passa per Palafolls i l'altre travessa el Tordera i va directament a Blanes sense passar per Palafolls. El que passa per Palafolls és un bon camí per accedir al castell de Palafolls, perquè hi passa just per sota.

De tornada a Cassà, aquest itinerari passa, de Blanes a Tordera, pel costat esquerre del riu Tordera . Aquest costat és més solitari i agrícola que eI costat dret del riu, i és més "trialer", ja que passa una bona estona per corriol. És, però, un traçat molt interessant. El costat dret del Tordera també té indrets encisadors, però a les envistes de Palafolls passa per alguna zona industrial, és molt més humanitzat i molt més transitat a peu per caminants.

A a tornada, em va acompanyar el meu gendre Miquel Roger fins a les envistes de Maçanet, i va ser ell qui em va ensenyar la ruta del costat esquerre del Tordera.

La dificultat de la tornada és entre Tordera i el cim del Puig Marí, perquè el desnivell de pujada és considerable. Amb en Miquel no hem acabat d'arribar ben bé fins al cim del Puig Marí perquè ja hi havíem anat a l'anada amb en Dani Lanao.

Entre Vidreres i els quatre camins, la ruta de tornada passa per un camí diferent que a l'anada: passa pel del cementiri, que és un camí asfaltat però tranquil. La resta, és el mateix camí que en l'anada.

En Miquel em va acompanyar fins aquí. Som molt a prop del poble de Maçanet.

PictographIntersection Altitude 586 ft

Els quatre camins

Cruïlla molt coneguda a Vidreres, per on hem passat també a l'anada.

Vista preciosa de Llagostera. Can Maimí és la casa que es veu just al costat dels camps de conreu.

Un altre indret deliciós dels afores de Cassà

Vista dels prats de dall d'Esclet

Zona naturalísticament molt interessant, amb prats de dall que ja eren dallats el 6 de juny del 2022

PictographIntersection Altitude 488 ft
Photo ofInici de la ruta termal i la ruta Eurovelo 8, a la via verda de Girona-Sant Feliu Photo ofInici de la ruta termal i la ruta Eurovelo 8, a la via verda de Girona-Sant Feliu

Trencant important perquè enllaça rutes molt interessants

• Photo of Arual2010
    Arual2010 Jun 8, 2022

Ohh, quina ruta maca!!! Una pregunta, es tot per camí o passa per alguna carretera??? M'agradaría molt fer-la, però no m'agrada si passa per carreteres, ja que em dona molt de respecte per els cotxes. Gràcies!!!

• Xavier Viñas Jun 8, 2022

No. Passa tot per camins. La ruta de tornada passa per l'altre costat del riu Tordera. Me la va ensenyar el meu gendre, i també és molt interessant. Totes dues rutes són a wikiloc, però encara no he tingut temps de posar-hi una explicació detallada.

• Photo of Arual2010
    Arual2010 Jun 8, 2022

Moltes gràcies, per el comentari!!