BİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 4. GÜN (Hacıkırı-Çakıt Vadisi-Kamışlı)

Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 4. GÜN (Hacıkırı-Çakıt Vadisi-Kamışlı) Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 4. GÜN (Hacıkırı-Çakıt Vadisi-Kamışlı) Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 4. GÜN (Hacıkırı-Çakıt Vadisi-Kamışlı)

Very difficult
November 2, 2013
October 2013

near Kıralan, Adana (Türkiye Cumhuriyeti)

Bisikletle Aladağlar çevresinde ring turumuzun 4. gününde sabahın ilk ışıkları ile uyanıyoruz. Bugün parkurun en heyecanlı ve en keyifli bölümlerinden bir tanesini daha geçeceğiz. Öncelikle Alman Köprüsü olarak adlandırılan ve başka bir adla Varda yada Vardaha Köprüsü olarak da bilinen harika bir Tarihi Demiryolu Köprüsü Manzarasından sonra Çakıt Vadisine doğru devam edeceğiz. Yazımızın başında özellikle belirtelim ki, turun bu yönde ki başlangıcında dik ve zorlu bir tırmanış bölümü olsa da, Çakıt Vadisi geçişi için en uygun geçiş yönü bu şekildedir. Vadi içerisinde yol, Pozantı yönüne doğru inişle devam etmekte, oldukça dik ve çarşaklı yol yapısı dolayısıyla tehlike ve riskleri bulunmaktadır. Bazı bölümlerde bisiklet üstünde gidebilmek oldukça güçtür. Aksi yönde gidilecek olduğunda, yolun bozuk ve çarşaklı yapısı sebebiyle uzun mesafelerde bisikleti elde taşımak zorunda kalınabilecektir.
Hacıkırı(Kıralan) köyü İstasyonunda ki kamp alanımızı terk ediyor ve Alman Köprüsüne yöneliyoruz. Oldukça sağlam ve mühendislik harikası olan köprü, ihtişamı ve görüntüsü ile büyüleyici güzelliktedir. Yolumuz uzun ve zorlu olduğu için çok fazla vakit kaybetmeden geri dönüyor ve Hacıkırı Köyü içerisinden toprak yolda ki tırmanışla Kuşçular Köyüne doğru yol alıyoruz. Yükselmeye başladıkça geride kalan Kapıkaya Kanyonu manzarası arkamızdan bizi takip ediyor. Yaklaşık olarak 5 km tırmandıktan sonra biraz düz bir yol ile devam edilerek Kuşçular Köyüne ulaşıyoruz. Günümüzü daha vakitli değerlendirebilmek adına sabah kahvaltımızı yapmadan hareket etmiştik ve tüm iştahımızı Kuşçular köyüne saklamıştık. Güzel bir demli çay ve kahvaltıdan sonra Çakıt(Belemedik) Vadisine doğru hareket ediyoruz. Köyün çıkışında yol bir kaç noktada 2'ye, 3'e ayrılarak devam etmektedir. Buralarda şaşırmamak için, ya GPS cihazınızla hareket etmeli yada yol tarifini çok dikkatli almalısınız. Köyden hemen sonra yol inişle devam etmekte olup yol yapısı oldukça bozulmaktadır.