BİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 2. GÜN (Kapuzbaşı Şelaleleri-Aladağ)

Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 2. GÜN (Kapuzbaşı Şelaleleri-Aladağ) Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 2. GÜN (Kapuzbaşı Şelaleleri-Aladağ) Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 2. GÜN (Kapuzbaşı Şelaleleri-Aladağ)

Very difficult
October 24, 2013
October 2013

near Büyükçakır, Kayseri (Türkiye Cumhuriyeti)

Ad: aladağ

İrtifa kaybı: -8315 m

Yükselme süresi: 23:11

Alçalma süresi: 11:43

Tamamen Asfalt yolda tamamladığımız ilk günün ardından Kapuz başı Şelalelerini geride bırakarak Adana'nın Aladağ ilçesine doğru orman yollarından gitmek üzere sabahın ilk ışıklarıyla uyanıyoruz. Arka jant tellerinden, ses gelen bisikletlerimizin bir tanesinin tellerini sıkmak isterken kırılması ve sonrasında ki değişim ve akort 1 saat kadar oyaladıktan sonra yola koyuluyoruz. Artık heyecanla ve dört gözle beklediğimiz orman ve dağ yollarını içeren parkurların başlangıcındayız. Rotanın bundan sonraki bölümü Aladağ ilçesine kadar tamamen orman yollarından ve engebeli araziden devam edecek. Turun hemen başlangıcında tırmanışa başlayarak tekrar yükselmeye devam ediyoruz. Yükseldikçe ortaya çıkan manzaranın güzelliği ve temiz orman havası hepimizi sarhoş edercesine büyülüyor. Bu bölümde tırmanışlar bir türlü bitmek bilmiyor. Her döndüğümüz virajdan, her aştığımız tepeden sonra hep yenileri karşılıyor bizi. Yaklaşık olarak 13 km tırmandıktan sonra yol uzunca bir müddet inişe geçiyor ve diyorsunuz ki, artık tırmanış bitti galiba ve bundan sonra hep iniş var. Ama öyle olmuyor yine ve tekrar tırmanış başlıyor. Gps verilerinde de görüldüğü gibi 2. Günün parkurunun ilk 20 Km si tırmanışla geçmektedir. Fakat doğanın ve manzaranın güzelliği tırmanışları keyifli anlara çevirmektedir. Tırmanışlar bittiği noktada aşılan tepenin ardından iklimde değişmektedir. Karasal iklimden Akdeniz iklime geçilmekte ve hava sıcaklığının yükselmesi ve nem oranın artmasıyla bu durum hemen fark edilmektedir. Sonrasında ise Aladağ ilçesine kadar iniş devam etmektedir. Şirin, sakin ve güzel bir ilçe. Pek çok ihtiyaçların karşılanabileceği irili ufaklı pek çok market bulunmakta. İnsanı sıcakkanlı ve ilgili alakalı davranmaktadır. Aladağ ilçesinin Adana tarafında ki çıkışında uygun bir yerde kampımızı kurarak bir günü daha geride bırakıyoruz.

Kapuzbaşı Şelalaeleri

Su

Su

Aladağ

• Photo of rotabu
    rotabu Dec 3, 2013

Kapuzbaşı Şelaleleri, Dünyanın harikaları arasına girmiş olan eşsiz güzellikleri olan bir bölge.