BİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 1. GÜN (Yahyalı-Kapuzbaşı Şelaleleri)

Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 1. GÜN (Yahyalı-Kapuzbaşı Şelaleleri) Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 1. GÜN (Yahyalı-Kapuzbaşı Şelaleleri) Photo ofBİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 1. GÜN (Yahyalı-Kapuzbaşı Şelaleleri)

October 22, 2013
October 2013

near Yahyalı, Kayseri (Türkiye Cumhuriyeti)

Ad: aladağ

İrtifa kaybı: -8315 m

Yükselme süresi: 23:11

Alçalma süresi: 11:43

Kayseri, Adana, ve Niğde illeri sınırları içerisinde, geniş bir alana yayılmış olan ve bünyesinde yayla, kanyon, zirve, şelale ve daha pek çok farklı türlerde doğal coğrafi oluşumları barındıran Aladağlar da bisiklet turu yapmanın farklı bir tecrübe olacağı düşüncesiyle tur planları yapmak üzere kolları sıvadık. Tur parkuru toplamda en fazla 6 gün olmalıydı. Ancak bölge oldukça geniş bir alanı kapsadığı gibi, pek çok sayıda da gezilmeye ve görülmeye değer coğrafi oluşumlar vardı. Planlama aşamasında işimiz oldukça zordu. Öncelikle bölgede detaylı bir inceleme ve araştırma yaparak kritik noktaları tespit ettik ve bu noktalar üzerinden rota planlamasına başladık. Kesinlikle rotaya dahil edilmesi gereken bölgeler şunlardı;

1- KAPUZBAŞI ŞELALELERİ
2- KAPIKAYA KANYONU
3- VARDA (VARDAHA, diğer adıyla ALMAN) KÖPRÜSÜ
4- ÇAKIT VADİSİ
5- DEMİRKAZIK ZİRVESİ

Kritik noktalar belirlendikten sonra, bu noktalardan geçebilecek yolları tespit etmeye başladık. Daha önceden gidilmiş olan rotaları inceledik, yol yapıları ve zorlukları hakkında bilgi edinmeye çalıştık. Bölge de tur yapmış olan ve ulaşabildiğimiz arkadaşlarla iletişime geçerek parkur hakkında ön bilgi edinmeye çalıştık. Tur yapacağımız tarihlerde ki geçmiş yılların hava durumu istatistiklerini araştırdık ve olası hava durumu hakkında bilgi edinmeye çalıştık. Peki neden bu rota üzerinde bu kadar hassas ve özenle duruyorduk, bu rotayı diğer rotalardan farklı kılan ne idi?
Birinci ve en önemli etken, rotayı yapmayı planladığımız tarihin ( 13-18 EKİM 2013 ) mevsimsel geçiş dönemine denk gelmesi idi. Yağış ve olumsuz hava koşullarının oluşabilmesi ile birlikte bisiklet binmek imkansız duruma gelebilirdi.
İkincisi Bölgenin coğrafi konumu itibariyle engebeli bir yapıya sahip olması ve sürekli rakım değişikliği sebebiyle, tırmanış ve inişlerin bozuk yol yapısı sebebiyle zorlayıcı olacağı idi. Bu noktada günlük yapılabilecek km mesafesi büyük önem taşımakta idi. Yükseklik eğrisine göre bir günde 60 km gidilebileceği gibi, diğer bir günde 100 km gidilebilecek yapıda idi.
Bir başka önemli nokta ise sınırlı gün sebebiyle en fazla 6 gün sürmeli idi. olabilecek tüm olumsuzluklar ve en iyi ihtimallerle birlikte planlama ona göre yapılmalı idi.
Tüm bu araştırma ve incelemeler sonucunda rota ortaya çıkarıldı. Yahyalı ilçesinden başlayarak, yine Yahyalı ilçesinde biten Aladağlar çevresinde ring yapılabilecek 360 km. uzunluğunda bir rota çizildi ve aşağıdaki şekilde gün gün planlandı.

1. GÜN : Yahyalı, Dikme, Delialiuşağı, Yeşilköy, Çavdaruşağı, Büyükçakır ve Kapuzbaşı Şelalarinde kamp.
2. GÜN: Aladağ İlçesine ulaşarak kamp.
3. GÜN : Meydan Yaylası, Karaköse, Madenli, Ustalar, Abdilli, Fakılar, Hacılı, Beydemir, Karaisalı, Kapıkaya, Kapıkaya Kanyonu ve Kıralan(Hacıkırı)'nda kamp.
4. GÜN: Kuşçular, Çakıt Vadisi, Belemedik, Pozantı, Alpu, Fındıklı, Kamışlı, Yelatan, Çamardı ve Çukurbağda Kamp.
5. GÜN : Bademdere, Orhaniye, Sulucaova, Dündarlı, Çadırkaya, Senirköy, Yuları ve Yahyalı'da son.
(Herhangi bir olumsuzluğa karşılık 1 gün de opsiyon vardı)

Planlanan tarihin 1 hafta öncesinde ülkenin yağışlı havaların etkisi altına girmesi ve bölgede ki yüksek rakımlara yılın ilk karının düştüğü haberlerinin gelmesi turun iptal olabileceği sinyallerini vermeye başladı. Ancak ilerleyen günlerde hava dönmüş ve tarih yaklaştıkça yağışlar bölgeyi terk etmiş havalar ısınmaya başlamıştı. Gözümüz kulağımız bölgede ki hava durumunun ne durumda olduğuna dair alabileceğimiz iyi haberlerde idi. Gelen haberler pek de iç açıcı değildi. Hava sıcaklıkları belirli bölgelerde gündüzleri 5 ile 10 derecelerde değişirken geceleri ise eksi 1-2 derecelere kadar düşmekte idi. Ancak bu sıcaklıklarda dahi turu yapabileceğimizi ve parkuru tamamlayabileceğimizi düşüncesiyle, o şartlara uygun kıyafetler hazırlamaya başladık. Artık geri sayım başlamıştı ve yolculuk başlamak üzereydi. Her şey yolunda gidiyordu. Tur heyecanı kat kat artıyor ve hazırlıklar sürüyordu. Tüm yurtta havalar ısınmaya başlamış ve önümüzde ki 1 hafta boyunca hava durumunun iyi olacağı, gün gün sıcaklıkların artacağı medya haberlerinde verilmeye başlanmıştı. Son gün geldi çattı ve bisikletlerimizi araçlarımıza yükleyerek Antalya'dan Yahyalı'ya ulaşmak üzere hareket ettik. Aramıza Konya'dan katılacak olan arkadaşımızı da alarak 4 kişi ile tura başlamış olduk. Gün boyu süren yolculuğun ardından, bisikletlerimizi ve çantalarımızı sabahın ilk ışıkları ile hareket edecek şekilde hazırlayarak, büyük bir heyecanla, yol yorgunluğunun üzerine geceyi dinlenerek geçirdik. 13 EKİM 2013 pazar günü güneşin ilk ışıklarıyla horoz sesleri eşliğinde uyanarak güne başladık. Köy usulu odun sobasında peynirli bazlama ve yöresel gıdalarla kahvaltımızı yaparak ilk pedallarımız dönmeye başladı.

Hava biraz serin ama rahatsız edici değildi. Gölgeler üşütüyor ama güneş gören bölgeler ısıtıyordu. Yahyalı ilçesinin hemen çıkışında, 5 km uzaklıktaki Derebağ Şelalesi'ne yol ayrılmakta idi. Ancak planlanana rotamız içerisinde olmadığı için direk geçerek yola devam ettik ve tırmanışa başlamış olduk.

Rüzgar Enerji Santralleri

Dikme

Çay ocağı (Cuma AKÇAKOCA)

KAPUZBAŞI ŞELALELERİ

• Photo of rotabu
    rotabu Dec 3, 2013

Rüzgar tribünlerininde bulunduğu güzel bir parkur.

• Photo of cevatyigit
    cevatyigit Dec 3, 2013

Kapuzbaşı şelalerini herkes görmeli...