Bingöl Bisiklet Rotaları - Yayladere Purgasor Şelalesi Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Yayladere Purgasor Şelalesi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Yayladere Purgasor Şelalesi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Yayladere Purgasor Şelalesi Parkuru

Very difficult
October 11, 2022
October 2022

near Çay, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Yayladere Özlüce Barajı Köprüsünde başladığımız rotamızda, meşe ormanlarının arasından yabani hayvanların, dağ keçilerinin bulunduğu manzara dolu yoldan Purgasor Şelalesine gelip, burada piknik alanları, mağaraları ve şelaleyi gezip fotoğraflar çekip geri dönüş yaparak rotamızı bitiriyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Yayladere Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

Yayladere Purgasor Şelalesi; (Bingöl'ün Yayladere ilçesi Kalkanlı köyü sınırlarında bulunan Pargasur Şelalesi, kayalık alanın ortasından yaklaşık 30 metreden dökülüyor.Her yıl özellikle mayıs ve haziran ayında kar sularının etkisiyle canlanan şelale, doğal güzelliği ve su sesiyle huzur veriyor.)

Nasıl Gidilir:

Yayladere Özlüce Barajı Köprüsünde başladığımız rotamızda Dalbasan köyüne doğru hareket ediyoruz. Meşe ormanlarının arasından yabani hayvanların, dağ keçilerinin bulunduğu manzara dolu yoldan Purgasor Şelalesine doğru ilerliyoruz. Şelaleye vardığımızda piknik dinlenme alanlarını gezip Şelalenin altında ve etrafında bulunan mağaraları gezip fotoğraflar çekip geldiğimiz istikametten dönüş yoluna geçip Özlüce Barajı girişinde rotamızı bitiriyoruz.