Bingöl Bisiklet Rotaları - Sarıçiçek Köyü Tarbasan Gölü Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Sarıçiçek Köyü Tarbasan Gölü Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Sarıçiçek Köyü Tarbasan Gölü Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Sarıçiçek Köyü Tarbasan Gölü Parkuru

October 11, 2022
October 2022

near Bingöl, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Kültür parkında başlayan rotamızda Bingöl Havaalanı ve Sütaş Fabrikalarının bulunduğu önemli noktalardan geçip Sarıçiçek Köyüne gidip, oradan Tarbasan gölüne varıp molamızı veriyoruz. Gölün doğal güzelliklerine tanıklık ettikten sonra Solhan yolu üzerinden şehir merkezine bitiş noktamıza dönüyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

İrtifa:
334 m

Market-Restoran:
Var (Opet Petrol Tesisleri-Kervansaraylar Dinlenme Tesisleri)

Su Kaynağı:
Var (Medrese Çeşmesi - Sarıçiçek Köyü Çeşmesi)

Bisiklet Tamircisi:
Yok

İletişim Olanağı:
Var

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Çeltiksuyu Sağlık Ocağı - Bingöl Devlet Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:
Doğal Güzellikler (Tarbasan Gölü)

Nasıl Gidilir:

Kültür Parkından Genç istikametine doğru harekete başlıyoruz. Havaalanı kavşağından Çeltiksuyu Köyüne doğru devam ediyoruz. Sonrasında Türkiye’nin en büyük Sütaş fabrikalarından biri olan Bingöl Sütaş Fabrikasının bahçe kıyısından Sarıçiçek Köyüne ulaşıyoruz. Sarıçiçek köyünde soluklandıktan sonra, köy içinden aşağı doğru Tarbasan Gölüne seyir ediyoruz. Burada gölün doğal güzelliğine tanıklık edip etrafını dolanıp, sonrasında soluklanıp yolumuza devam ediyoruz. Köyden çıkıp Solhan yol istikametinde hareketimizi devam edip burada kavşaktan Bingöl yönüne dönüp Kervansaraylar dinlenme tesislerine varıyoruz. Burada mola verip ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra Bingöl şehir merkezine hareket edip rotamızı sonlandırıyoruz.