Bingöl Bisiklet Rotaları - Kiğı Kerek Deresi Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Kiğı Kerek Deresi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Kiğı Kerek Deresi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Kiğı Kerek Deresi Parkuru

October 11, 2022
October 2022

near Kiğı, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Kiğı ilçe merkezinde başladığımız rotamızda Kerek deresi ve mağarasını gezip, daha sonrasında Kiğı Eski Çarşı, Balaban Camii ve Kiğı Mektebini ziyaret edip rotamızı sonlandırıyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Kiğı Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

- Tarihi Kiğı Mektebi; (Bingöl’ün Kiğı İlçesi yerleşim sınırları içerisinde yer almaktadır. İlçe merkezindeki yapıya ulaşım kolaydır. Merkezden yürüme mesafesindedir. Ön cephesi düzgün kesmetaş, yan cepheler moloz taşlardan yapılmıştır. Kareye yakın formda olup, kitabesine göre 1911 yılında yapılmıştır.)

- Tarihi Balaban Camii; ( Kiğı ilçe merkezinin Eski Ermeni Mahallesi denilen kuzey tarafındadır. Günümüze ulaşan tarihi eserler içinde en eskisidir. Vakfiye kayıtlarında ismi Cami-i Kebir olarak geçmektedir. Kapısı üzerindeki üç satırlık kitabede yapım tarihinin M. 1402 yılı olduğu yazılıdır. Caminin Akkoyunlu Fahrettin Kutluk Bey’in oğlu Bayındır Han evladından İbrahim Bey’in oğlu Pir Ali Bey tarafından Hicri 700 tarihinde inşa ettirildiği de söylenmektedir.)

– Kerek Deresi ve Mağarası

Nasıl Gidilir:

Kiğı ilçe merkezinde başladığımız rotamızda kuzeye doğru Kerek deresine hareket ediyoruz, Kiğı eski çarşı ve tarihi mekanların içerisinden geçip Kerek dersi yoluna giriş yapıyoruz. Kerek deresi ve mağarasını gezip fotoğraflar çektikten sonra dönüş yoluna geçip Tarihi Balaban Camii ve Kiğı Mektebini gezip rotamızın bitiş noktasına gelip bitiriyoruz.