Bingöl Bisiklet Rotaları - Karlıova Bağlıisa Çatak Şelalesi Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Karlıova Bağlıisa Çatak Şelalesi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Karlıova Bağlıisa Çatak Şelalesi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Karlıova Bağlıisa Çatak Şelalesi Parkuru

Very difficult
October 11, 2022
October 2022

near Karlıova, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Karlıova İlçe merkezinden başlayan rotamızda sırasıyla Kale, Bedran Mahalleri ile Serpmekaya, Yorgançayır köyleri ve platolarından geçerek Çatak köyündeki şelaleye varıyoruz. Doğanı n huzurla buluştuğu bu mekanda molamızı verip, gezip, fotoğraflar çektikten sonra Karlıova ilçe merkezine dönüp rotamızı sonlandırıyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Karlıova Devlet Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

Çatak Şelalesi (Bingöl İl merkezine olan uzaklığı yaklaşık 85-90 km, Karlıova ilçesine ise 20 km mesafede ve ilçenin güneydoğusunda bulunan Çatak Köyü sınırları içerisinde (köyün 300-400m aşağısında) adeta doğanın huzurla buluştuğu ortam olarak dikkat çeker

Nasıl Gidilir:

Karlıova İlçe merkezinden başlayan rotamızda Bağlıisa Köyü yoluna doğru hareket ederek başlıyoruz. Kale Mahallesine kadar ilerleyip burada köy çıkışındaki çeşmeden su ihtiyacımızı giderip Bedran Mahallesine doğru hareketimize devam ediyoruz. Daha sonra Serpmekaya köyüne kadar gelip burada rampa tırmanarak uzun bir platoda ilerliyoruz. Plato sonunda Yorgançayır köyüne doğru inişe geçiyoruz. Yorgançayır köy yol ayrımından sağa doğru dönerek köprü üzerinden Çatak Köyü yönüne gidiyoruz. Çatak köyüne vardığımızda, köy içerisine girerek köyün arka tarafındaki 2 adet şelaleye gidip burada molamızı verip dört mevsim suyu akan şelalede fotoğraflar çekip geziyoruz. Daha sonra geldiğimiz istikamete dönüp Karlıova ilçe merkezine kadar aynı yoldan geri dönüp rotamızı bitiriyoruz.