Bingöl Bisiklet Rotaları - Güveçli Köyü Şeyh Ahmet Türbesi Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Güveçli Köyü Şeyh Ahmet Türbesi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Güveçli Köyü Şeyh Ahmet Türbesi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Güveçli Köyü Şeyh Ahmet Türbesi Parkuru

October 11, 2022
October 2022

near Bingöl, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Bingöl Belediyesi önünden başladığımız rotamızda önce Güveçli Köyüne oradan Şeyh Ahmet Türbesine uğrayıp rotamızı bitiriyoruz. Rota üzerinde yöresel ürünler alabileceğimiz Ömer Ustanın yerinde küçük mola verebiliriz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

İrtifa:
169 m

Market-Restoran:
Var (Güveçli Köy Bakkaliyesi - Ömer Ustanın Yeri)

Su Kaynağı:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Yenişehir Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

Şeyh Ahmet Türbesi; (Bingöl-Genç ilçesi yolu üzerinde bulunan Güveçli (Sini) köyü yakınlarındadır. Halk arasında keramet ehli olduğuna inanılan Şeyh Ahmed’in, kendisine ait tarlasını sürerken karasabanın bir tarafında bir öküzün, diğer tarafında ise bir ayının bulunduğu ve bu ayının geceleri evinin kapısının önünde uyuduğu rivayet edilmektedir. Şeyh Ahmed Türbesi, yörede kısmetini açtırmak ve evlenmek isteyenler tarafından sıklıkla ziyaret edilmektedir. Türbede bulunan mezar taşlarına küçük taşlar yapıştırılmak suretiyle dilekte bulunulmakta ve dileği kabul olan kişilerin taşlarının, mezar taşına yapışıp kalacağına inanılmaktadır. Türbeyi gezdikten sonra mesire alanında dinlenmeyi ve serin suyundan içmeyi unutmayın!)

Nasıl Gidilir:

Bingöl Belediyesi önünden Yeşilyurt Mahallesi istikametinde harekete başlıyoruz. Bingöl’ün en büyük köylerinden biri olan Güveçli Köyü’ne doğru devam ediyoruz. Köy içinde bakkaldan ihtiyaçlarımızı karşılayıp, Bingöl ovasına doğru pedallarımızı çeviriyoruz. Bingöl- Genç yoluna vardığımızda Alpet petrolden Bingöl istikametine doğru devam ediyoruz. Yukarı tırmanırken sol tarafta Ömer Ustanın şirin bahçesinde molamızı veriyoruz. Burada mevsimsel yöresel ürünlerden satın alabiliriz. Burada yeme içme ihtiyaçlarımızı karşılayıp, Şeyh Ahmet Türbesine doğru devam ediyoruz. Türbeye vardığımızda burada tarihi dokuya şahitlik edip fotoğraf çekip gezinti yapıp rotamızın bitiş noktasına hareket ediyoruz.