Bingöl Bisiklet Rotaları - Dügernan, Mirzan Köyü Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Dügernan, Mirzan Köyü Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Dügernan, Mirzan Köyü Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Dügernan, Mirzan Köyü Parkuru

Very difficult
October 11, 2022
October 2022

near Çayboyu, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Öğretmen Evi önünden başladığımız rotamızda, uzun kıvrımlı yolları aştıktan sonra Dügernan Köyüne varıyoruz. Karadeniz köylerini aratmayan manzarasıyla, aşağıda akan deresi olan köye giriş yaparak, içerisindeki buz gibi soğuk çeşmelerden su içerek, masalsı köye tanıklık edip, Bingöl’ün seyir terası olan Az tepesine tırmanıp fotoğraflar çekip şehir merkezine iniyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

Market-Restoran:
Yok

Su Kaynağı:
Var (Dügernan Çeşmesi - Mirzan Çeşmesi)

Bisiklet Tamircisi:
Yok

İletişim Olanağı:
Yer yer kesik

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Mirzan Sağlık ocağı

Nasıl Gidilir:

Öğretmen Evi istikametinden Asri şehir mezarlığına doğru hareket ediyoruz, şehitlik anıtının oradan Kasman yoluna doğru hareket ediyoruz. Uzun kıvrımlı yolları aştıktan sonra Dügernan Köyüne yukardan bakan kısımda soluklanıyoruz. Karşımızda Karadeniz köylerini aratmayan ve güzel evleri bulunan yine aşağıda akan bir deresi mevcut olan köprü üzerinden köye giriş yapıyoruz. Köy içerisindeki çeşmeden su içerek masalsı köye tanıklık ediyoruz. Burada uzun bir süre soluklanıp ikramlardan faydalanıyoruz. Sonrasında bizleri bekleyen zorlu tırmanışa geçiyoruz. Uzun bir tırmanıştan sonra Bingöl'ünde su ihtiyacının büyük bir kısmını karşılayan Mirzan suyunun kaynaklarından biri olan çeşmeye ulaşıyoruz. Kana kana su içtikten sonra seyrimize devam ediyoruz. Sonrasında Bingöl’ü yukardan gören şehrin terasına varıp burada şehir manzaralı fotoğraflar çekerek tadını çıkarıyoruz. Devam ederek inişe geçip Bahçelievler Mahallesinden bitiş noktamıza doğru ilerliyoruz