Bingöl Bisiklet Rotaları - Çapakcur Vadisi Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Çapakcur Vadisi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Çapakcur Vadisi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Çapakcur Vadisi Parkuru

October 11, 2022
October 2022

near Bingöl, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Kalium Avm önünde başlayan rotamız şehir merkezinden çıkıp, Elazığ yolunda devam etmekte. Eski Bingöl’ün yerleşim yeri olan Çapakçur vadisi manzarası ilk başta karşılıyor bizi, bisikletle vadiye girip içinde tarihi İsfahan Bey Camiini ziyaret edip ,vadiyi gezip hareket noktasına dönüş yapıyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

İrtifa:
140 mt

Market-Restoran:
Var (Aşağı Çarşı Bakkaliyesi ve Hastane Büfesi)

Su Kaynağı:,
Var (Şehitlik Çeşmesi)

Bisiklet Tamircisi:
Var

İletişim Olacağı:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Bingöl Devlet Hastanesi

Nasıl Gidilir:
Kalium avm karşısından hareketimize başlıyoruz, sağımızda ve solumuzda restoran ve kafeteryaların olduğu yaklaşık 500 mt yolu geride bırakıp Sancak Beldesi yolu istikametinde devam ediyoruz. Sancak yol ayrımına geldiğimizde sağ tarafımızda Cumhuriyet Kız Yibo kalacak şekilde sola dönüp devam ediyoruz. Orman Fidan Şefliğini geçtikten sonra Elazığ yol ayrımı kavşağına varıyoruz. Buradan Bingöl şehir merkezine doğru dönüp ilerliyoruz. Tahmini 300 mt sonra Şehitlik Anıtı önünde çeşmeden suyumuzu içtikten sonra devam ediyoruz. Sonrasında asri şehir mezarlığının tepe başına geliyoruz, burada soluklanıp Çapakçur vadisini tepeden gözlemliyoruz. Sonrasında sağa dönerek aşağı doğru hareket ettiğimizde Abdullah Bazencir Köprüsünü geçtikten sonra vadiye giriyoruz. Vadi boyu solumuzda Çapakçur deresi kalacak şekilde devam ediyoruz. Yol üstünde tarihi İsfahan Bey Camii bulunmaktadır. Burası aynı zamanda Bingöl’ün eski yerleşim merkezi konumundadır. Vadi boyunca paralel devam ettiğimizde Çapakçur Viyadüğüne ulaşıyoruz. Vadiden tepebaşına doğru hareket ediyoruz, Saklı Bahçe tesislerinin olduğu yerde küçük bir çay molası verdikten sonra Çapakçur deresine doğru dikey bir şekilde tali yoldan devam ediyoruz. Sonrasında devlet hastanesinin doğru aşağıdan yukarıya doğru seyrimiz devam ediyor Devlet hastanesinin önünden hareket noktamıza doğru tekrar dönüş yapıyoruz.