Bingöl Bisiklet Rotaları - Aşağı Çarşı Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Aşağı Çarşı Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Aşağı Çarşı Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Aşağı Çarşı Parkuru

October 11, 2022
October 2022

near Çayboyu, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Öğretmenevi önünde başlayan rotamızda Bingöl’ün eski yerleşim yeri olan Aşağı Çarşıyı gezip, eğlence yerlerine uğrayıp Çapakçur Viyadüğünde fotoğraf çekip rotamızı bitiriyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

İrtifa:
86 m

Market-Restoran:
Var (Mola Kafe - Alesta Kafe)

Su Kaynağı:
Var (Aşağı Çarşı Çeşmesi - Çapakçur Viyadüğü Kenarı Çeşme )

Bisiklet Tamircisi:
Yok

İletişim Olanağı:
Var

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Bingöl Devlet Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

Tarihi İsfahan Bey Camii; (İsfahan Bey tarafından Aşağı Çarşı’da yaptırılan Camii, 16 yy başlarında Akkoyunlu Mimarisi ile kesme taşlardan dikdörtgen şeklinde yapıldı. İsfahan Bey o zamanda bu alana gayr-i menkul arazisini vakfetmiştir. Kesin olarak yapım tarihi bilinmeyen Camii, şehir merkezindeki tek tarihi yapı olma özelliği taşıyor. Çapakçur emiri İsfahan Bey tarafından yaklaşık 1500’lü yıllarda yaptırılan camii; Üzeri çatı ile örtülü, kare planlı, dış cephesi son yıllarda yeni malzeme ile sıvanmış. Pencere, kapı söveleri ile köşe taşları düzgün kesme taşlardan, beden duvarları ise yontulmuş moloz taşlardan yapıldığı belirtiliyor.)

Nasıl Gidilir:

Öğretmenevi önünde başlayan rotamızda, Vali konağı yanından vadi manzarası eşliğinde, Karşıyaka Mezarlığına doğru yukarı hareket ediyoruz. Mezarlığa vardığımızda Aşağı Çarşıya doğru inen yola dönüp, Aşağı Çarşıya giriş yapıp oradan Çapakçur Viyadüğüne doğru hareket ediyoruz. Yol üzerinde Alesta eğlence merkezinde at çiftliğine uğrayıp, dinlenme alanlarında mola verebiliriz. Daha sonra Çapakçur Vüyadüğü üzerine çıkıp viyadükten geçip rotamızı sonlandırıyoruz.