Bingöl Bisiklet Rotaları - Adaklı Ayvaduzu Köyü, Cunan Deresi Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Adaklı Ayvaduzu Köyü, Cunan Deresi Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - Adaklı Ayvaduzu Köyü, Cunan Deresi Parkuru

October 11, 2022
October 2022

near Adaklı, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Adaklı ilçesinde başlayan rotamızda ilk başta tarihi çeşme ve kiliseyi ziyaret edip, yoldaki eski taş evler arasından, küçük mağaralarında bulunduğu Sefkar ve Cunan deresi istikametinde Ayvadüzü köyüne gidip, dinlenip, geri Adaklı ilçe merekezine dönüp rotamızı bitiriyoruz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Adaklı Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

Tarihi Adaklı Çeşmesi; (İlçemizde bulunan bu çeşme tarihi yapısı ile bilinir. Bu çeşme Akkoyunlu Devleti zamanında inşa edilmiştir. Üzerinde bulunan koyun kabartması ile bunu ispatlıyor. İlçemizde bulunan bu çeşmenin mimari olarak basit bir çeşmedir.. Tapınak, tarihi çeşmeye yapışık vaziyette. Çeşme suyu ise bu Tapınağın altından geliyor. Tapınağın girişinde bulunan işarette at üzerinde bir adam görülüyor.)

Nasıl Gidilir:

Adaklı ilçe merkezinden başlayan rotamızda doğu yönüne doğru hareket ediyoruz. İlçenin hemen çıkışında tarihi çeşme ve kiliseyi ziyaret edip Sefkar Köyü yoluna doğru devam ediyoruz. Sefkar deresi boyunca ceviz ağaçları arasında sağ tarafımızda dere kalacak şekilde düz ilerliyoruz. Sefkar köyüne varmadan köprüden sağa Ayvadüzü köyü istikametinden ilerliyoruz. Ayvadüzü köyüne vardığımızda mola verip, geldiğimiz istikametten dönüşe geçiyoruz, Adaklı ilçe merkezinde rotamızı bitiriyoruz.

21- Adaklı Ayvadüzü Köyü Cunan Deresi Bisiklet Rotası

near Adaklı, Bingöl (Türkiye) by kenannihatelciTrail distance: 14.29 mi. - 23 km.

Elevation min: 1428 meters max: 1711 meters
Uphill: 428 meters down: 428 meters
Type: Loop

Upload your trail to wikiloc.com →