Bingöl Bisiklet Rotaları - 33 Şehit Anıtı Yolçatı Direkli Parkuru

Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - 33 Şehit Anıtı Yolçatı Direkli Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - 33 Şehit Anıtı Yolçatı Direkli Parkuru Photo ofBingöl Bisiklet Rotaları - 33 Şehit Anıtı Yolçatı Direkli Parkuru

October 10, 2022
October 2022

near Çevrimpınar, Bingöl (Türkiye)

Rotamız Hakkında:

Bingöl-Elâzığ anayolu üzerinde bulunan 33 Şehit Anıtından başlayan güzergâh, Yolçatı ve Hesarek Kayak Merkezlerinin bulunduğu konumlardan geçmektedir. Yöresel bal ve kaymağı ile meşhur olan bu bölgemizde yol üstündeki esnaflardan alışveriş yapabilirsiniz.

Başlangıç-Bitiş Noktası:

İrtifa:
372 m

Market-Restoran:
Var (Yolçatı Köyü Bakkalı)

Su Kaynağı:

En Yakın Sağlık Kuruluşu:
Bingöl Devlet Hastanesi

Tarihi ve Turistik Mekanlar:

33 Şehit Anıtı; (Bingöl-Elazığ karayolunun Bilaloğlu köyü mevkisinde 24 Mayıs 1993'te teröristlerce şehit edilen 33 er için yapılan bir anıttır. Olayın yaşandığı yerde 30 Haz 2007 tarihinde yaptırılan Anıt Mezar, yoldan geçenlerin uğrak yeri haline gelmiştir. Her yıl olayın meydana geldiği günde burada törenler düzenlenip şehitlerimiz anılmaktadır. )

Hesarek kayak Merkezi; (Bingöl Merkez'e 34 km uzaklıkta Dikme Köyü'nde Haserek Mevkiinde bulunmaktadır. 178.000,00 m2 alan üzerinde yer alan Haserek Kayak Tesisleri üç pistli olup (Telesiyej Pisti:1200m, Teleski Pisti:1000 m, Baby Lift Pisti:200 m), 35 oda 70 yatak kapasiteli otel binası ile 2015 yılı sonu itibariyle hizmete giren tesis 4-5 ay sürecek kayak sezonu ile Türkiye'nin uzun soluklu hizmet veren kayak merkezlerinden biri olma özelliğiyle dikkat çekmektedir.)

Nasıl Gidilir:

Rotamıza Bingöl-Elâzığ anayolu üzerinde bulunan 33 Şehit Anıtından, Elazığ istikametine doğru hareket ederek başlıyoruz. Direkli Köyü sonrasında Yolçatı Köyüne kadar anayoldan güzergahımız devam ediyor. Yolçatı Köyünde sola Dikme Köyü ve Hesarek Kayak Merkezi yoluna giriyoruz. Buradan Dikme Köyüne kadar hafif rampa çıkarak devam ediyoruz. Dikme köyüne ulaştığımızda köy girişinde çeşmeden su ihtiyacımızı karşılayıp soldan Kırkağıl köyüne doğru inişe geçiyoruz. Kırkağıl köyünden sola dönerek Bingöl-Elâzığ anayoluna kadar devam ediyoruz. Anayola vardığımızda sağa doğru Bingöl istikametine dönüp 33 Şehit anıtın önünde rotamızı bitiriyoruz.