Barracas Serra

October 6, 2019
September 2019

near La Estación, Valencia (España)

Huitena etapa d'un recorregut que utilitza diversos trajectes del Camí del Cid tant per a cicloturisme com trajectes per a BTT i que fent un desviament per a passar pel canyó del riu Lobos, torna al Camí del Cid fins a Molina de Aragón per anar a buscar el poble de Ojos Negros i aprofitar el camí natural/Via verda de Ojos Negros per ciclar fins a València passant pel mític port de muntanya de l'Oronet.

Eixida còmoda des de Barracas pel recorregut de la Via Verda. Recorrem un tros del trajecte en pla i no es tarda una vegada passats els molins de vent en agafar baixada per passar el port del Ragudo. No dona cap problema d'esforç ni d'orientació el recorregut que fem hui fins a la finalització del recorregut de la Via Verda de Ojos Negros, ja que està senyalitzat i a més és corrent trobar gent al llarg del recorregut.
Una vegada finalitzem el recorregut de la Via Verda molt a prop de la població d'Algímia d'Alfara, anem a la carretera comarcal CV-310 per a pujar el port de l'Oronet, arribar a Serra i fer descans.
Està senyalitzant-se la via verda des de Algímia d'Alfara fins a Gilet i és la intenció que estiga senyalitzada fins a Sagunt (setembre 2019)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Octava etapa de un recorrido que utiliza varios trayectos del Camino del Cid tanto para cicloturismo como trayectos para BTT y que haciendo un desvío para pasar por el cañón del río Lobos, vuelve al Camino del Cid hasta Molina de Aragón para ir a buscar el pueblo de Ojos Negros y aprovechar el camino natural/Vía verde de Ojos Negros para ciclar hasta València pasando por el mítico puerto de montaña del Oronet.

Salida cómoda desde Barracas por el recorrido de la Vía Verde. Recorremos un trozo del trayecto en llano y no se tarda una vez pasados los molinos de viento en coger bajada para pasar el puerto del Ragudo. No tiene ningún problema de esfuerzo ni de orientación el recorrido que hacemos hoy hasta la finalización del recorrido de la Vía Verde de Ojos Negros, puesto que está señalizado y además es corriente encontrar gente a lo largo del recorrido.
Una vez finalizamos el recorrido de la Vía Verde muy cerca de la población de Algimia de Alfara, vamos a la carretera comarcal CV-310 para subir el puerto del Oronet, llegar a Serra y hacer descanso.
Está señalizándose la vía verde desde Algimia de Alfara hasta Gilet y es la intención que esté señalizada hasta Sagunt (septiembre 2019).