Baños de Agua Santa - ruta de las cascadas

Photo ofBaños de Agua Santa - ruta de las cascadas Photo ofBaños de Agua Santa - ruta de las cascadas Photo ofBaños de Agua Santa - ruta de las cascadas

2056
August 20, 2018
August 2018

near Baños, Tungurahua (Ecuador)

Al mati vaig amb bus per 2.5 $ fins a Baños de Agua Santa en 1,5 h. llogo una bici que esta bè per 10 $ n’hi ha de 6 $ de roda 26” però prefereixo una Espezialitzet de roda 29” que te més bona pinta i la roda 29 és més rodable. Faig la ruta de las cascadas (la Ulba, el silencio, Agoyan, mano de la novia....... Pailon del Diablo) tot per carretera i un recorregut entretingut per que aquí fan puenting, allà passen tirolines que travessen el riu, ...... més allà mires una cascada,... fins al Pailon del Diablo aquí pagues 2$ per arribar fins darrera la cascada, el tros final molta cua, passar ajupit i aigua que et mulla (ull amb equips electrònics) torno a Baños amb bici tot i que podria tornar en bus, dono una volta per Baños, vaig fins sota la cascada de Fuensanta,... hagués estat bè remuntar m’es amunt de Baños el Pastaza i desprès el Cutuchi fins Patate per tornar de baixada per la carretera E 30. Tambè si sobra una mica de temps es pot anar a peu fins la Virgen que s’han de pujar uns 500 esglaons. Tambè es pot anar a la casa del arbol a peu o amb bus.
NOTA: Crec que el desnivell acumulat de mès de 2.200 m. no es correcte, segurament degut a que sota la cascada del Pailon entre la humitat i la poca cobertura ha donat algùn punt que ha disparat el desnivell. Segurament el desnivell acumulat no arriba a 1.000 m.
........... ESPAÑOL
Por la mañana voy en bus por 2.5 $ hasta Baños de Agua Santa en 1,5 h. alquilo una bici que esta bién por 10 $ defecto de 6 $ de rueda 26 "pero prefiero una Espezialitzet de rueda 29" que tiene mejor pinta y la rueda 29 es más rodable. Hago la ruta de las cascadas (la Ulba, el silencio, Agoyan, mando de la novia ....... Pailón del Diablo) todo por carretera y un recorrido entretenido para que aquí hacen puenting, allí pasan tirolinas que cruzan el río , ...... más allá miras una cascada, ... hasta el Pailón del Diablo aquí pagas 2 $ para llegar hasta detrás de la cascada, el trozo final mucha cola, pasar agachado y agua que te moja (ojo con equipos electrónicos ) vuelvo a Baños en bici aunque podría volver en bus, doy una vuelta por Baños, voy hasta bajo la cascada de Fuensanta, ... hubiera sido bién remontar m'as arriba de Baños el Pastaza y después el Cutuchi hasta Patate para volver de bajada por la carretera E 30. También si sobra algo de tiempo se puede ir a pie hasta la Virgen a subir unos 500 escalones. También se puede ir a la casa del arbol a pie o en bus.
NOTA: Creo que el desnivel acumulado de más de 2.200 m. no es correcto, seguramente debido a que bajo la cascada del Pailón entre la humedad y la poca cobertura ha dado algùn punto que ha disparado el desnivel. Seguramente el desnivel acumulado no llega a 1.000 m.

• Photo of natxo bosch
    natxo bosch Aug 21, 2018

Carai Josep Maria, segur que tot aixó és precios.

• Photo of Josep Mª Güell
    Josep Mª Güell Aug 22, 2018

Hola Natxo
    Jo vaig buscant els llocs més macos i casi no em queda mes remei per que com a lloc lleig no m’haig de moure d’on estic. D’aquí poc tindre una setmana lliure i ja tinc un programa que no mi “quep” en una setmana. Les activitats que faig més o menys les penjo a wikiloc i com veus sense cap mirament passo pel traductor del que jo en diria a castellà però sembla s’ha de dir a espanyol.
    Anyorava la bici i aquest dia vaig poder disfrutar d'una bici tot i que fos de lloguer estic mirant per comprar-ne una de segona ma pero aqui on estic tot es complicat o no possible i a mès tot es car comparat amb altres llocs d'ecuador.
    Aixo si el clima si no plou ès excel.lent fins i tot dormo amb una manteta i mira que jo no soc gaire fredolic.