BANDIRMA AKYAKA

July 10, 2015

near Bandırma, Balıkesir (Türkiye Cumhuriyeti)

Herkese Selamlar ;
Rota tamamen spontane gelişti,,
Aslında amaç Çanakkale yapıp eve donmekti ,
Sonra dedımkı eve donup ne yapıcan, buraya gelmıssın sonuna kadar gıt ,,
Sonu neresı pekı dedım ? baktım bu isin sonu yok :) hadi Antalya olsun dedim simdilik ,, ama yarım kaldı ne yazıkkı Akyakada bitirmek zorunda kaldım ,,(( saglık sebeplerınden oturu )) neysekı bırseyım yok sımdılık

İstanbul/Kadikoy/Erenkoy semtinde oturmaktayım , dedımkı Korfez veya Tekirdağ çekilmez , sen en iyisi feribota bilet al Yenikapıdan feribota bin Bandırmada in oradanda Çanakkale yaparsın ,, olede oldu ,, bır kac gun oncesınden bıletımı aldım ,, sabah 08,30 (( 110 dak. surdu )) ,

Bandırmaya ındım eee sımdı ne yapıcaksın dedım ,, sora sora bagdat bulunur mantıgı devreye gırdı ,, taxı gordum onu tuttum bıraz onunda tutulmaya ıhtıyacı varmıs sohbet muhabbet derken bana bır guzergah cıkardı ,, oncesınde bu ısın proflarından (( sevgili BİSİKLET GEZGİNİ AİLESİNDEN )) ((hatta bırak oglum sen en ıyısı atla otobuse Agrı , Trabzon , Gurcıstan oradan da gıttıgın yere kadar gıt ,, ama sonrasındada hayalın ne ıse onu yap dıyede ekledıler )),, on bır rota bılgısı almıstım ama bende bır cerceveye sıgmama durumu var ,, baktım taxı de aynı rotayı verdı ,, tamam dedım kurtulus yok rota budur ,, (( BİGA , ÇAN , BAYRAMİÇ ))

Bastım pedala saat 12.30 du ramazanın 1.gunu baktım burada ramazan yok , cayda ıcmemıstım gozum bahaneden krathane arıyordu neysekı buldum sonunda evden sandwıch yapmıstım cayla gotur sonra bıde onlara sor sordum farklı bır cevap aldım ,, enteresandı cevapları ,, tamam o yol senın yolunu kısaltır ama ramazandayız sıkıntı yasarsın guzel manzaralar koy yolu hersey guzel ama oralarda heryer kapalıdır ,, muhafazakar kesım fazla oldugundan ,, sen en ıyısı cevreyolunu kullan yolu uzatırsın ama hersey bulursun ,, mantıklı geldı ama cevreyoluydu sıkıntılı olabılırdı nolucak dedım bas gıtsın ,, cok sukur sonuna kadarda bırsey ıle karsılasmadım ,,
gordugum herkese yollar nasıl rampa :) varmı dıye soruyordum ,,, devam et sıkıntı yok cevabı geldı ,, nerede o gunler orta sekerlı rampalar bana muhtesem rampa gıbı geldı ,, havada bozdu bozacaktı neysekı Bigaya geldım orada bır benzınlıge gırdım ve sabahladım ,
Oncesınde ben bu yolu bır gunde bıtırırım dıye hayal etmıstım :)
nerede o gunler ,, hele bir '' İNTEPE '' vardıkı inletti gercekten 1.5 gunde Çanakkale , sonrasında Geyıklı ve Bozcaadaya vardım ,,

Bozcaada gıtmeyenler var ıse kesınlıkle gıtsın ,, Hatta Şarap sevenınız varsa gozu kapalı gıtsın ve gozlem tepesıne cıksın Şarapla ,, demek ıstedıgımı daha ıyı anlıycaksınız ozaman (( ama bısıklet ıle cok zor , bırınden rıca uzerıne cıkabılırsınız ))
2 gunumu Bozcadada gecırdıkten sonra devam

Geyıklıye varıs Dalyanda Alexandria Troas (( tamamen ucretsız :) ınsan bıle yok )) nereden gırdım bu yola dıyecegım vakıt geldı cattı cunku sonrakı hedef Apollon Smintheion du ah apollo vah apollo ,, Tavaklı ıskelesı muhtesem bır yoldu lakın Babaderekoy Kosedere arası acıttı bıraz ,, velhasıl vardık Apollo amcaya (( gırıs 5 tl deger )) baktım bugun daha bu cocuk daha fazla gıdemez dedım Babakaleye ulkemızın en batı ucuna gıdıyım orada dınlenır sabahında Assosa devam edersın ,, ama ole olmadı tabı ,,, Babakaleye bir indim etraf mülteci ve jandarma dolu heryer kapalı konaklama yok tekrar bastım gerı donus devam dedım Assosa bulundugum nokta Gulpınar mevkıı (( gıdersem op benı sarkısı cınladı kulaklarımda )) saatte 15.30 baktım dermanımda yok bu yol bıtmez dedım ,, dolmuscu buldum kucuk emrahı oynadım yedı ama bısıklet sıgmadı ne yapıcaz dedım ...tık :) bastım pedala bı baktım arkadan korna sesı amcam dayanamamıs benı aldı senı su rampaları atlatttıktan sonra Behramkale mevkıınde ındırırım sende oradan rahatca gıdersın ,, ((sunı teneffus gıbı geldı bır anda canlandım benı bıraktıgı yer muhtesemdı cunku ole bır yoldaydımkı ev dahı yoktu tamamen dagın ortası etraf kacak multecı yusuf seslerı cınlıyordukı yetıstı ımdadım Vedat amca )) Behramkaleden Assos yoluna bır ınıs vardıkı tum yorgunlugum gıtmıstı yenıden dogmus gıbıydım ,, surusuyle konaklıycak yer varken bır tanesınde bıle konaklıyamadan manzaranın gazıyla Kucukkuyuya vardım ,, baktım burasıda olucak gıbı degıl bastım Ayvalıka ,, (( Kucukkuyu Ayvalık arası cıcek gıbı yol olekı yarıscılar heralde burada 60 km yı gorur )) Ayvalıka 21.00 de vardım 21.30 da kampı yaptım

Safak soktu Ayvalıkı turlarken baktım burası benı sarmadı canımda sıkıldı ben en ıyısı buradan donuyım otobusle eve sonra bır kardesle karsılastım (( oda Bayrampasadan cıkmıs guzel bır kardestı abı dedı pesmı sımdılık ole gozukuyor dedım )) bu laf benı benden aldım asıldım pedala dogru Izmıre 15 km gıttım gıtmedım 20. 30 da benzınlık buldum konakladım korumalarımda vardı 2 adet saf Kangal sabaha kadar nobet tuttular zalımlere goz actırmadılar sagolsunlar :)

Safak soktu bas pedalı Izmıre ole bır yolku buda cıcek gıbı yıne ıp gıbı bır yol ,, 16.00 da Izmırde aldım solugu , karsıyaka kordon derken Narlıdereye kadar gıttım o yol cok guzel bu arada,, askeriye dagların heybetlı goruntusu derken ,,bırde sansa bulutluyduda harıkaydı konaklıycak bır kose buldum hemen kurdum cadırı

Yıne bır safak vaktı ve hedef Cesme ,, bu yolda guzel ve baya hareketlı bır yol Urlaya kadar geldım sonra Cesmeye gıtmekten vazcaydım bende Cesme Altına gecıyım dedım ıyıde etmısım cok guzel bır yerlesım yerı ve Klozamenia artı Lımantepe kalıntıları ıle tarıhe yolculuk yapıp yıllar oncesınden yercekımını bulduklarını ogrendım :)

Sonra Seferıhısar yolculugu basladı yol sıkıntılı bır yol lakın guzel doga olaylarıda cabası Seferıhısara vardım Kaleıcı ve Teos antık kentıne hayran kaldım ve bırdaha gıtmeye garantı dedım ,, sonra Selcuk yoluna dustum ,, bu yolda efsane yol kesınlıkle sahıl yolunu kullanın hele bırde gun batımına yakınsanız efsane olur

Selcuka varıs klasık Efes ve Meryam Ana gezısınden (( ucretlı hemde efsane ucretlı )) sonra Kusadasına gırıs ,,,
Kusadasında konaklma mecburıyetı (( ımkanınız olursa baska bır seceneck daha guzel olur :)) )) (( hatta Şirinceye ugrayın cok tatlı bır yer herseyı ıle beraber Mayalar :) ,,sonra AZIZ NESIN MATEMATIK KOYU ))

Soke yolu cöl yolu gıbı dıkkatlı olmakta yarar varar ... (( saka bır yanada yol dumduz hıc atraksıyon yok adamın canı sıkılıyor sadece ,, yolda tatsız tutsuz bır yol olunca ...))

Sonra Milas yolu ve Bafa Golu ,, yol guzel zaten Bafa Golu nu ızleyerek yol akıp gıdıyor ancak yandan kaya parcaları yola savruluyor dıkkat etmekte fayda var uyarı levhalarıda mevcut zaten ama herseyı ıle cok guzel yol hele klasık yol kenarı ıncırcıler ek olarakta soguk dag suları ferahlıya ferahlıya gecıyor ,,ufak molalarda sohbete gırdıgım ınsanlar Mılasta hıc durma dırekt teget gec yoksa sıkıntı yasarsın bende fazla sorgulamadan denılenı dınleyıp teget gectım ve Bodrum sapagı gırısındekı ufak rampaya 20.30 sıralarında tırmanısa gectım ,, ımkanınız varsa bu yola hava kararmaya yakın gırmeyın sıkıntılı olabılır benım sansım vardı cok sukur bırsey olmadı ,, ınıs zaten okadar guzeldıkı tedırgınlıgı tamamen aldı ve hemen bır benzınlıke gırıp oradada guzelce agırlandıktan sonra ,,,

Safak soker Bodrum yolu baslar ılk durak Guvercınlık guzel bır ege koyu fıyatları solemıyorum cunku neresı olursa olsun fıyatlar Istanbul fıyatları (( dememe gerek bıle yokta yıne dıyım dedım )) ve Bodruma gırıs ,, burayı anlatmama gerek bıle yok her sene dahada degısıyor ve enteresan bır hal alıyor ,, burada sabahlarken ,, Motor turu yapan bır kardesle karsılasıyorum cok hos sohbet bırı ,, 08.30 da muze acılısı olucakmıs bende 09.30 Datca ferıbotunu beklerken sohbet edelımde zaman gecsın dıye laf lafı acıyor ve bodrumun bence en uygun yerı beledıyeye aıt olan bır marınanın karsısında --- Istanbulun Belturu mısalı --- Ali Sadri Varol ' a hos sohbet ıcın tesekkurler

Feribot kalkar ve Datca yolculugu baslar ve Beklenen durak gelır DATCA ,,, burası kelımesız guzellıkte bır yer her bır karısı ayrı bır guzel burayı fazla anlatamıycam cunku edebı bılgım yetersız kalır ,, kesınlıkle bu yolu yapın (( DATCA __ MARMARIS__AKYAKA __ben yapasamda FETHIYEyıde ekleyın muthıs guzel ve bı okadarda ıddalı bır yol )))

Sızlerı sıktıysam affola baska bır rotada gorusmek uzere devamındakı rota henuz yapmadıgım ama hazırladıgım (( Konya _Antalya_Kas_Marmaris )) bunuda gerceklestrınce dusuncelerımı paylasıcam

Rota hakkındakı sorularınız olursa : facebook/freepedals8@gmail.com adresınden cevaplayabılırım

Herkese sevgıler guzel anılı yollar

kale içi ve teos antik kent