Ayvalık Ören Akçay Zeytinli Hasanboğuldu 08.07.2017

Photo ofAyvalık Ören Akçay Zeytinli Hasanboğuldu 08.07.2017 Photo ofAyvalık Ören Akçay Zeytinli Hasanboğuldu 08.07.2017 Photo ofAyvalık Ören Akçay Zeytinli Hasanboğuldu 08.07.2017

July 14, 2017
July 2017

near Küçükköy, Balıkesir (Türkiye)

Burhaniye'ye kadar olan yol hakkında söylenecek bir şey yok, İzmir-Çanakkale yolu, inişler çıkışlar var çok ciddi bir rampa yok. Burhaniye girişinden hemen sonra, İskele Mahallesi tabelasından sola dönerek Ören tarafına girmiş oluyorsunuz. O yol tek yönlü olmasına rağmen bisikletle çok sorun yaşamadan tersten gidebilirsiniz, insanlar alışık, garipseyip tepki göstermiyorlar ki zaten kendileri de motosikletle aynı şekilde kullanıyorlar. Ören genel olarak hep yazlık siteler, evler, pansiyonlar üzerine kurulu bir yer. Yemek yiyip, bir şeyler içmek isterseniz pek çok seçeneğiniz var. Ören içerisinden devam ettiğinizde Adramytteion kazısı karşınıza çıkıyor, tel örgülerden pek bir şey görülmüyor. Ben haftasonu gittiğimden mi bilemiyorum kimsecikler yoktu dışarıdan bakıp görememekle yetindim. Ören'i Akçay'a bağlayan yol yeni yapılmış ama hala biraz dar, siz sağdan giderken iki araba yanınızda karşılaştığında bisikletli görünce ne yapacağını şaşıran şoförler sıkıntı yaşayabiliyor/yaşatabiliyor. Bu yol üzerinde de bir kaç beach club ve bo bol sazlık hariç görmeye değer bir şey yok, birkaç akarsu var üzerinden geçtiğiniz onlar da pek güzel kokulu, sanırım Edremit, körfezine buradan akıyor. Sahil şeridi genelde boş, belki kamp kurulabilir. Akçay girişinde yol biraz bozuk ama içeride sıkıntı yok. Yaz sezonu Akçay'ın trafiği biraz fazla, çok sıkıntılı değil ama dikkatli olmakta yarar var. Akçay'dan Zeytinli'ye doğru döndükten sonraki yol bir akarsu boyunca ilerliyor(kokusuz). Yol ağaçlık ve kimi yerlerde biraz dar ayrıca aday şoför eğitim alanı olduğundan fazladan dikkatli olmakta yarar var ama keyifli bir yol denilebilir. Ana yolun altından geçtikten sonra sağa Zeytinli'ye doğru dönüyorsunuz. Zeytinli küçük ve hoş bir yer. Meydanında güzel ve büyük bir kahvesi var koca ağaçların altında. Ben gittiğimde kalabalık olduğu için hemen yakınındaki küçük bir kahvede oturmayı tercih ettim. Hasanboğuldu yolu üstünde olduğundan hafta sonları biraz kalabalık, araç trafiği çok. Zeytinli'den tırmanış başlıyor, ilk başta biraz sert fakat daha sonra daha yumuşak bir şekilde tırmanış devam ediyor, ufak inişler de var. Gelelim Hasanboğuldu'ya. Milli Park işletmesi özel bir şirkete verilmiş fakat görebildiğim kadarıyla Orman ve Su İşleri Bakanlığı'nın tesisleri üzerine katkıları olmamış. Bir restoran ve bir büfe hariç bir tesis yok. Hafta sonu tam bir mangalcı/piknikçi cenneti oluyor. Koruma/iyileştirme için hiç bir yatırım göremedim.
Start time: 07/08/2017 08:50
Finish time: 07/08/2017 18:19
Distance: 106.8 km (09:28)