Ayvalık Gömeç Hacıhüseyinler Kumgedik Sarılar Bağyüzü Okçular

Photo ofAyvalık Gömeç Hacıhüseyinler Kumgedik Sarılar Bağyüzü Okçular Photo ofAyvalık Gömeç Hacıhüseyinler Kumgedik Sarılar Bağyüzü Okçular Photo ofAyvalık Gömeç Hacıhüseyinler Kumgedik Sarılar Bağyüzü Okçular

June 21, 2017
June 2017

near Küçükköy, Balıkesir (Türkiye)

Gömeç'ten içeri girip anayoldan kurtulduktan sonra doğayı seyrederek keyifli bir şekilde devam ediyorsunuz. Hacıhüseyinler köyüne gelmeden tırmanış başlıyor ve Sarılar(Damlalı) köyünden 1-2 km sonrasına kadar sürüyor. Gömeç'in meşhur Atatürk kayalarını yakından görme şansınız var, Kumgedik köyüne gelmeden bu kayaları görebilirsiniz fakat önceden söyleyeyim yakından hiçbir şeye benzemiyor. Kumgedik köyünden sonra asfalt yol bitiyor toprak yol başlıyor ve Sarılar(Damlalı) köyüne kadar bu şekilde gidiyorsunuz. Toprak yol kalitesi kötü değil. Hemen hemen hep orman arazisi içerisinde gidiyorsunuz, lütfen gerekli özeni gösteriniz(Ateş ve çöp disiplini). Mola verdiğim yer çam ağaçları altında çok güzel bir yerdi, fakat 10 metre ilerisinde bir avcı gümesi vardı ve etraftaki çöpleri görseniz hayret edersiniz. Doğada bulunan insanların doğaya karşı bu derece duyarsız olması çok üzücü. Kumgedik köyü çok ilginç hem dağda etrafı ağaçlık hem de çok güzel deniz manzarası var. Bu köyün camisinden emekli olan hoca, Gönen'li olmasına rağmen burada güzel manzaralı bir arazi alıp yerleşmiş. Beni, bu yeni aldığı aldığı araziye yaptırdığı evini ve manzarasını göstermek üzere davet etti fakat akşam geç saate kalmamak için bu nazik davetini bir başka sefere tekrar görüşmek üzere reddetmek zorunda kaldım. Yolda su kaynağı bol, su sıkıntısı yaşamanız çok düşük bir ihtimal ama yaz ayları için çeşmelere çok bel bağlamamak lazım, tedarikli olmakta yarar var. Köy sakinleri genel olarak misafirperver, Bağyüzü köyünde bırakmadılar çay içirmeden. Bağyüzü köyünden bahsetmişken, köyde 1938 yılında yapılmış, şu anda zabıta noktası olarak kullanılan jandarma karakolu var. Biraz restorasyon görmüş kitabesinde yapım tarihi yazılmış, fotoğraflarda görebilirsiniz. Karakol güzel bir tadilattan geçirilmiş ama tek rahatsız edici şey 79 yıllık binanın ön cephesine iliştirilmiş led kayan yazı tabelası olmuş, yapılan tadilata gölge düşürmüş. Bağyüzünden sonra geldiğiniz Okçular köyü de güzel bir orman köyü, fakat köye açılmış olan granit ocağının tozu, gürültüsü tüm o ormanın huzurunu alıp götürüyor. Köyden çıktıktan sonra, köyü ana kozak yoluna bağlayan yolda yapım çalışması var, yol düzgün ama gevşek zemin olduğundan çok hızlanmayıp tehlikeye girmemek lazım. Ben hızlanma hatasına düştüm, bir yerde tekerlerin yere basmadığı hissine kapıldım, neyse ki bir sıkıntı olmadan yavaşlayabildim. Geçen kamyonların ve araçların tozu rahatsız edebilir, çalışma bittikten sonra bu sıkıntıların hiçbiri kalmayacak. Okçular köyünden 3-4 kilometre sonra normalde görmeye alışık olmadığınız tarzda bir çeşme göreceksiniz yolun sağında, fotoğrafların arasına koyacağım. Mutlu köyünden sonra girmiş olduğum zeytinlikler arası yol ise tam bir hata oldu, zira bazı yerlerde de örneklerine rastalayacağınız taş ile döşeli olan(düzgün taş değil, elde ne taş varsa kullanılmış) yollar hem vücudunuza hem de bisikletinize pek iyi davranmıyor, toprak yolu tercih ederdim. Ayrıca sizi çok yavaşlatıyor, buraya kadar geldiğim yolun, yokuşların yorgunluğuna rağmen keşke yolu uzatsaymışım dedirtti. Bu gezime dair aklımda kalanlar bu kadar. Hepinize iyi turlar.

Start time: 06/17/2017 10:00
Finish time: 06/17/2017 19:20
Distance: 77.1 km (09:20)
Moving time: 05:42

Hacıhüseyinler köyü

Kumgedik köyü

Toprak yolun başlangıcı

Sarılar köyü(Eski ismi Damlalı)

Köyün eski ismi Damlalı imiş, Google Maps'de de bu isim geçiyor fakat halk Sarılar olarak biliyor.