Ayvalık Cunda Ortunç Maden adası 02.07.2017

Photo ofAyvalık Cunda Ortunç Maden adası 02.07.2017 Photo ofAyvalık Cunda Ortunç Maden adası 02.07.2017 Photo ofAyvalık Cunda Ortunç Maden adası 02.07.2017

July 3, 2017
July 2017

near Küçükköy, Balıkesir (Türkiye)

Ayvalık içerisinden geçip Cunda adası yoluna girdiğinizde karşınıza ilk önce, cunda adasından önceki ilk ada olan Lale adasına geçmenizi sağlayan yeni köprü çıkıyor. Daha yapımı bitmemiş olan köprüde yolun açılmamış olan kısmından gitmeniz iyi olacaktır çünkü yol tam olarak faaliyete geçmediğinden araçların gittiği şeritten giderseniz karşıdan araç geldiğinde sıkıştırabilirler. Lale adasından sonra Cunda adasına geçmek için Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü olduğu söylenen iddiasından daha mütevazi olan bir köprüden geçmeniz gerekiyor. Bu köprü biraz dar olduğundan bulunduğunuz şeritten araç gelmiyorken geçmenizi tavsiye ederim demin bahsettiğim sebepten ötürü. Belli bir süre sonra Cunda'ya geçen sene yapılan bisiklet yolu başlıyor, yol fena değil fakat çok iyi planlanmadığından bazı yerlerde yol kesilmese de karşınıza engeller, daralmalar çıkabiliyor. Tabi bisiklet yoluna parkedip size uzaylı gibi bakanları saymıyorum. Cunda merkeze gelmeden Ortunç tabelasını izleyerek sağa doğru döndüğünüzde sizi karşılayan hatırı sayılır ama çok uzun olmayan yokuştan bir süre sonra Ortunç koyuna ulaşıyorsunuz. Oradaki tesisin 2017 yılı giriş ücreti kişi başı 150TL(abooo) imiş. Neyse biz haritada işaretlediğim noktada oturup denize çok rahat girebildik, bir nevi beleştepe. Zaten piknikçiler de bol bol geliyor. Orman içi bölge olduğundan ateş, mangal yasak neyse ki. Her yerde "Ateşli pikinik yasaktır" tabelası var(ateşli piknik nedir) (((( : Buradaki deniz molasından sonra ya geldiğiniz yoldan geri Cunda'ya döneceksiniz ya da bizim yaptığınız gibi yola devam edeceksiniz fakat o da ne, karşımızda bir tatil köyü ve yüzümüze kapalı kapısı, oradan geçip sahil yolundan yola devam etmek mümkün değil. Böylece bize de dağ yolları gözüküyor, bu yolun başlangıcını maalesef bisikletinizi iterek geçmeniz gerekiyor. Yol başlangıcı hariç kötü olmamakla birlikte toprak dağ yolu. Manzara ve eski şapel kalıntıları hariç size bir kazanç sağlamıyor, Ortunç'a gelirken çıktığınız yokuşun sonuna(üstü) geri dönüyorsunuz, güzel bir inişten sonra yine Cunda'dasınız. Maden adasına gitmek için Pateriça tabelasını izleyerek girdiğiniz yol bir süre asfalt olarak devam etse de toprak yol çoğunluğu. Asfalt bitiminde bir çeşme var ve bu çeşme işletmelerden parayla alabileceğiniz sular harici son su tedarik noktası. Toprak yol genelde iyi olsa da bazı noktalarda çok titreşim yapan yerler var ve geçen araçların tozu çok fazla.

Start time: 07/02/2017 10:13
Finish time: 07/02/2017 19:15
Distance: 51.2 km (09:02)
Moving time: 03:30
Ascent time: 02:04
Descent time: 04:47

Ortunç koyu

Eski Şapel kalıntısı (Old Chapel remnants )