Atlas Marroc(2014) Etapa 4.2 Agouim - Telouet

June 1, 2014
April 2014

near Aguim, Souss-Massa-Drâa (Morocco)

4ª Etapa IMLIL(1760m) – AGOUIM - TELOUET (1828m)

Aquesta etapa es la més llarga i plou bastant així que, després de meditar-ho seriosament decidim abançar fins a meitat de recorregut amb transport públic.
Per un petit increment en el preu, la furgo que fa el recorregut entre Imlil i Agouin ens passa a buscar per casa i carreguem d’aquella manera les BTTs. L’estat lamentable de la furgo es va fer palés de seguida, patint una punxada. Tot i no poder fer aquesta part la etapa pedalant, ha estat una experiència molt divertida. De no haver-l’ha fet amb vehicle hauriem patit molt, ja que un cop a Agouim encara ens quedan de 40 km.fins a Telouet.
Després de dinar a Agouim, emprenem la marxa per la carretera N9 que va a Marrakech ascendent, i 1.5 km després d’assolir el coll girem cap a una pista a la dreta. Aquí hem negociat amb un bereber unes pedres amb incrustacions minerals a l’interior per 4 durus amb un vent molt emprenyador.
La resta de recorregut tot i amb alguna pujada, es fa molt ràpid i malgrat el vent inicial desseguida ens plantem a Telouet.
Telouet es un poble turístic, punt de partida de rutas en 4x4. Aquesta patrimoni arquitectònic va arribar a tenir 16000 habitants al voltant de la Kasba de Mezouari el Glaoui, Senyor de l’Atlas. Aquesta kasba es com una mena de castell i el seu interior te molta semblança a la Alambra de Granada. Nosaltres hem preferit allotjar-nos en un lloc més modest, a Maison Dar Aissa, on hem rebut un tracte agradable i molt atent i les habitacións molt netes i acollidores.