Atakent Karadedeli Karakabaklı Işık Kale Aşağıdünya Obruğu / SİLİFKE

Photo ofAtakent Karadedeli Karakabaklı Işık Kale Aşağıdünya Obruğu / SİLİFKE Photo ofAtakent Karadedeli Karakabaklı Işık Kale Aşağıdünya Obruğu / SİLİFKE Photo ofAtakent Karadedeli Karakabaklı Işık Kale Aşağıdünya Obruğu / SİLİFKE

July 12, 2023
July 2023

near Atakent, Mersin (Türkiye)

Atakent
Karadedeli
Karakabaklı
Işık Kale
Aşağıdünya Obruğu

Aşağı Dünya Obruğu, (Akhayat Obruğu) Mersin ili, Silifke ilçesine 19 km kuzeyinde yerleşim kalıntılarının bulunduğu obruk.

70 m derinlik ve 100 m-150 m genişliğindedir. Temelinde yerleşim kalıntıları bulunur. Doğal ve insan yapımı mağaralar bulunur. Aşağı dünya obruğunun 400 m batısında Akhayat harabeleri bulunur. Alanın kült yeri olduğu düşünülmektedir. Akhayat ile düdenin birbirleriyle ilişkili oldukları düşünülmektedir. Ana kayaya oyulmuş merdivenlerle aşağıya inilir. Temelde bulunan yerleşim yerinde girişler ayaktadır. Herakles topuzu, üzüm salkımı ve boğa başı giriş kapısı üzerinde yer alır. Kayalara oyulmuş lahitler ve adak taşları dikkat çekmektedir. (Alıntıdır)

IŞIKKALE
Karadedeli'nin kuzeyinde ve 8 km mesafededir. Aynı yol üzerinde Karakabaklı'dan 1 km sonra, erken Bizans dönemine ait iyi durumda bir bazilika, lahit, sarnıç ve gelişigüzel planlı tek katlı evlere ait kalıntılar vardır.

KARAKABAKLI
Karadedeli'nin kuzeyinde ve 7 km mesafededir. Geniş bir alana yayılmış büyük bir şehir kalıntısı vardır. Antik kentin içinden geçen taş döşeme yol üzerindeki erken Bizans dönemine ait şehir giriş kapısı ile yolun iki yakasındaki evler ve kiliseye ait kalıntılar görülebilir.