Apkārt Lubānam divās dienās (Lubāns, Latgale, Latvija)

Photo ofApkārt Lubānam divās dienās (Lubāns, Latgale, Latvija) Photo ofApkārt Lubānam divās dienās (Lubāns, Latgale, Latvija) Photo ofApkārt Lubānam divās dienās (Lubāns, Latgale, Latvija)

one day 2 hours 14 minutes
July 30, 2018
July 2018

near Abaine, Madonas novads (Latvijas Republika)

Velomaršruts apkārt Lubānam, divu dienu garumā, kuru bez pūlēm var veikt arī vienā dienā. Sākas un beidzas Lubāna mitrāja informācijas centrā ezera ziemeļu galā. Pie informācijas centra var atstāt auto un doties rietumu virzienā gar ezera piekrasti pretēji pulksteņa rādītāju virzienam. Ceļš ved pa Lubāna uzbērto dambi, un nonāk pie Kalnagala slūžām ezera dienvidrietumu daļā, un kurā Lubāna izvadkanāls savienojas ar Maltas kanālu un saplūst Meirānu kanālā. Šeit pussaliņā abu kanālu saplūdes vietā iespējama nakšņošana, ir ugunskura vieta un nojume ar galdiņu un krēsliem. Par cik šajā dienā nobraukti tikai 17km, tad var izvēlēties nakšņot tālāk, vai arī veikt ekskursiju līdz Barkavai (25km, sk https://www.wikiloc.com/cycling-trails/kalnagala-sluzas-barkava-27072717 ).
Otrā dienā ceļš pa ezera dienvidu malu, turpinās pa uzbērto dambi, līdz pirms Nagļiem nogriežas pa kreisi mežā (ir norāde) un pa meža ceļiem izved uz Nagļu-Īdeņas ceļa. Ceļa segums nav piemērots velo braukšanai (nelīdzena grants trepe ar lieliem akmeņiem pa malām), tapēc nogriežamies mežā uz Teirumnieku ezeru. Tajā uz purva takas iekārtotām platformām var nopeldēties. Vēlāk pa meža ceļu turpinam līdz atkal nonākam uz Nagļu-Īdeņas ceļa. Īdeņā var apmeklēt Macānu ģimenes māju "Zvejnieki', kur saimniece laipni izstāstīs par apkārtnes vēsturi sākot no neolīta laikmeta, bet saimnieks piedāvās iegādāties paša zvejotās un kūpinātās Lubāna zivis. Iespējama naksmītnes vieta.
Aiz Īdeņas griežamies pa kriesi uz asfaltētās šosejas un pēc 3 km nonākam ūdenstūrisma centrā Bāka (nav kafejnīcas, ne veikala, pat ne kafijas vai kokakolas automāta :( ). Vēl pēc 4km esam nonākuši sākuma punktā.
Ceļa kvalitāte visumā laba, izņemot posmus pa Īdeņas-Nagļu šoseju, kas nav piemērota velobraukšanai. Pa ceļam nekur nav ne veikalu, ne kafejnīcu (pa ne Bākā), izņemot ja izmet līkumu caur Barkavu vai Nagļiem. Sākuma/ beigu punktā Lubāna mitrāja info centrā var iegādāties kafiju.
Peldvietas: pie Lubāna infocentra, Teirumnieku ezerā, pie Bākas, pusceļā starp Bāku un Infocentru: liela smilšaina pludmale ar iekārtotām peldvietām.