Photo ofAiguamolls de l’Empordà, Castelló d’Empúries, Vilanova de la Muga, Marzà, Pedret, Vilaüt, Can Comes i Aiguamolls Photo ofAiguamolls de l’Empordà, Castelló d’Empúries, Vilanova de la Muga, Marzà, Pedret, Vilaüt, Can Comes i Aiguamolls Photo ofAiguamolls de l’Empordà, Castelló d’Empúries, Vilanova de la Muga, Marzà, Pedret, Vilaüt, Can Comes i Aiguamolls

July 13, 2023
July 2023

near Empuriabrava, Catalunya (España)

Bicicletada dels dimecres amb el grup dels Dimarts amb el següent Recorregut: Aparcament del Cortalet (Centre d’Interpretació dels Aiguamolls de l’Empordà), Carretera Fonda, Camí del cortal d’Avinyó, Sant Antoni, Camí de Mas Feliu, Camí de Can Peret, Camí del Càmping, Gual de la Muga, Camí Natural de la Muga, Torre dels Carlins, Castelló d’Empúries, Camí Vell de Vilanova, Vilanova de la Muga, Camí de les Comes, Camí del Canal de Rec, Bassa de Pedret i Marzà, Camí de Vilanova, Marzà, Carretera de Marzà, camí i corriol, Camí riera de Pedret, Pedret, Camí riera de Pedret, Carretera de Pau, Torre d’en Mornau, Camí Vell de Cadaqués, Vilaüt, Camí de Vilaüt, Camí dels Aiguamolls, Carretera de Palau-saverdera, camí i corriol, Pas de la Mugueta, Camí del Racó, camí, Pont dels Salins, Camí del Mas d’en Bec, Carretera d’Empuriabrava, Camí Natural de la Muga, Passera de la Muga, Camí del Càmping, Camí de Can Viure, Estany Europa, camí, Camí de Can Comes, Camí del Mas Banc i el Cortalet.

Pedalada sense grans complicacions combinat trams de terra amb altres d’asfalt.

Com a punts d’interès podem esmentar:

El Cortalet, on comencem a pedalar i que es el Centre d’Interpretació dels Aiguamolls de l’Empordà, on si es vol es pot complementar la jornada amb una ruta a peu per diferents aguaits propers que ens porta fins la desembocadura del Fluvià. El preu de l’aparcament es 5€ a pagar amb targeta.

Capella de Sant Antoni, prop del Cortalet.

A l’entrada de Castelló d’Empúries trobem la Torre dels Carlins.

Nucli antic de Castelló amb la Basílica de Santa Maria.

A Vilanova de la Muga trobem la Resclosa del Comte, Santa Eulàlia amb uns importants frescos i el castell.

A Marzà passem per darrera seguint un tram de l’antiga muralla i per davant la port del castell

Arribant a Pedret creuem tallem per un camí aviat corriol que ens porta a creuar la Riera de Pedret per un antic pont de pedra per agafar a pocs metres el camí que ens porta fins Sant Esteve de Pedret.

Pel camí anem trobant diverses zones humides actualment en un estat lamentable per la sequera.

El creuament de la Muga el fem per primer cop per un gual inundable i els segon cop per la passera que en un primer nivells porta les aigües d’Empuriabrava a la depuradora.

Efectuada el 20230712

PictographCar park Altitude 0 ft
Photo ofEl Cortalet - Centre d'Informació dels Aiguamolls Photo ofEl Cortalet - Centre d'Informació dels Aiguamolls Photo ofEl Cortalet - Centre d'Informació dels Aiguamolls

El Cortalet - Centre d'Informació dels Aiguamolls

Gual de la Muga - Inundable

Castelló d'Empúries

Photo ofBasilica de Santa Maria - Castelló d'Empúries Photo ofBasilica de Santa Maria - Castelló d'Empúries Photo ofBasilica de Santa Maria - Castelló d'Empúries

Basilica de Santa Maria - Castelló d'Empúries

Photo ofResclosa del Comte - Vilanova de la Muga Photo ofResclosa del Comte - Vilanova de la Muga Photo ofResclosa del Comte - Vilanova de la Muga

Resclosa del Comte - Vilanova de la Muga

Vilanova de la Muga

Photo ofSanta Eulàlia - Vilanova de la Muga Photo ofSanta Eulàlia - Vilanova de la Muga Photo ofSanta Eulàlia - Vilanova de la Muga