Aiguafreda - Collformic - Pla de la Calma - Tagamanent

Photo ofAiguafreda - Collformic - Pla de la Calma - Tagamanent Photo ofAiguafreda - Collformic - Pla de la Calma - Tagamanent Photo ofAiguafreda - Collformic - Pla de la Calma - Tagamanent

June 14, 2020
June 2020

near l'Abella, Catalunya (España)

Ruta cicloturista (feta amb btt) des del poble d'Aiguafreda al Pla de la Calma passant per Collformic. Posteriorment baixem al Tagamanent i remontem cap el Pla de la Calma per buscar una pista de baixada a Aiguafreda.

La pujada es fa per una pista còmoda que en algun punt posa que està prohibida a ciclistes per perill de brau, decidim passar amb les bicis, ja que caminant sí està permès i, en cas de trobar-nos al brau, baixar de les bicis, si calgués. No ens trobem cap inconvenient durant tota la pujada. Alguns vailets travessen el camí i és important tancar-los per tal de no perjudicar als propietaris de les finques ramaderes.

La pista de pujada, que ressegueix la Riera de l'Avencò, a banda de ser còmoda és maca i les vistes que es van tenint a mida que es guanya alçada de tota la conca d'Osona, la Mola i Montserrat són brutals. Tot el voltant està vibrant de verdor de les pluges passades. A uns 1.000msnm d'alçada s'arriba al Collet de la Cerdanya que li escau perfectament el nom doncs sembla que estiguem passejant per aquelles costes o les del Ripollès. Un cop al Collet de les Bigues es comença el descens a Collformic per una fageda molt ombrívola. Colformic està ple de gent que s'està oxigenant en ple desconfinament. Nosaltres marxem ben ràpidament en direcció al Pla de la Calma, que també està espectacular amb les falgueres lluint un verd quasi escocès.

Des d'allà baixem cap el Tagamanent passant per Bellver, des d'on tenim bones vistes, i des d'allà tornem a pujar uns 200m de desnivell fins el Pla de la Llacuna per agafar la Carretera del Bellit fins Aiguafreda. Aquesta carretera és una pista ampla en plena solana força pedregosa que es fa un xic pesada de baixada, no ens volem imaginar què deu ser pujar això. Si feu aquesta ruta, millor no canvieu de sentit perquè us podeu avorrir força.

Tècnicament és moderada però el desnivell considerable.