← Part of  AGO-03-09 02:26:27 AM Saint Omer SF 2009

AGO-04-09 05:09:57 PM Saint Omer SF 2009

Photo ofAGO-04-09 05:09:57 PM Saint Omer SF 2009 Photo ofAGO-04-09 05:09:57 PM Saint Omer SF 2009 Photo ofAGO-04-09 05:09:57 PM Saint Omer SF 2009

August 31, 2009
August 2009

near Saint-Omer, Nord-Pas-de-Calais (France)

Setmana federal cicloturisme 2009 Dimarts Dunquerke

Com cada any la 1ª setmana d’agost la FFCT ha organitzat la seva màxima manifestació, la 71 ene Setmana Federa Internacional de Cicloturisme a Saint Omer.

Am la família, el dia 31 de juliol empreníem el viatge que al llarg de tot França ens duria Fins a Montarguis

El dia1 d agost acabàvem el nostre trajecte fins a a Saint Omer. En arribar recollim els nostres dossiers i ens hem establert als allotjament previstos per l’ocasió.

Aquesta vegada l’allotjament a les habitacions d’un lice que ens ha acollit.. Pel que fa als menjars, els sopars els farem al menjador de la permanence a càrrec de l’organització amb restauradors locals. Els dinars seran cada dia a on escigui dels recorreguts, i lesmorzar sera abans de sortir amb queviures que ens haurem preparat la nit abans.

Dia 2 d’agost. Cerimònia d’obertura.

Desprès d’aposentar-nos al nostre allotjament, dia de turisme pels entorns de Saint Omer. A primera hora de la tarda cerimònia d’obertura. Els espectacles a càrrec de les entitats locals, seguit de les habituals xerrades de benvinguda, finalment una refrescant cervesa local de Saint Omer.

Dia 3 Agost. Excursió al país de Montreuil sur Mer.Amb el meu germà Víctor

que es la primera participació a SF hem fet un recorregut tranquil, al llarg de les poblacions de: Wizernes

Pihem, Fauquemberges amb les animacions, degustacions de productes locals, al estadi municipal acollint als participants al esdeveniment, Lumbres,

Visques amb el famós monestir benedictí del XV secle que cada mati es desperta amb els famosos cants gregorians. Finalment St Omer.

Recorregut: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=512670

Dimarts dia 4. Recorregut de les ciutats Fortificades.

El meu company a estat el meu fill Jaume.

Sortida direcció de Oulle, vila que mante una de les destil·leries mes antigues del país. Eperlecques, elegida a la segona gerra per l’exèrcit alemany per la construcció de la base de llançament del es V2. Uns km mes i ens trobem a Audruiccq amb el seu castell. Al cap de poc es comença a sentir l’aire del mar. Pels amant dels ocells el la plana d’Oyes

, parc natural ens acull al mar del Nort. Uns quants cops de pedal ens duen al avituallament de Gravelines famosa per les seves fortificacions marítimes.

Dunkerque, quants record de la recent meridienne, parada a dinar. Deixem l aire marí i retornem al interior cap a

Vergues, també amb fortificació a càrrec del famós enginyer Vauban. El darrers km de retor es traves de pobles típicament Flamencs, Seguint cap a Noordpeene, Arques la del cristalls i finalment S. Omer.

Recorregut: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=512689

Dimecres dia 5 Agost. La descoberta dels Monts de Flandres.

El mati a començat amb cert mal temps, algun que altre plugim ens ha ant acompanyant. Sense voler rivalitzar amb el Pireneus, Alps o massís central avui es la Ciclomontagnar de la SF. Amb ascensió a 5 cims, encara que no de gaire alçaria el mes alt es a 176 m. Enfilem direcció cap a Bèlgica. En arribar a Casel em pogut assaborir això dels monts de Flandes, dons el repetxo a estat curt, però la dificultat per lo dret i estret ha fet que molts dels participants hagin optat per fer la costa a peu. Avituallament i seguim amb els tradicionals “Paves” aquí en diem llambordes ens han acompanya al llarg d’uns qm. Seguim cap a Hazebrouck. Ens em deturat a fer un cafè i també a un dels molts

cementiris que mantenen viu el record de les dues gerres Europees que aquesta regió va viure amb intensitat. Roquetoire Vizernes i S. Omer.

Recorregut: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=512693

Dijous 6 agost. Diada del picnic.

La família s’ho ha agafat per fer repòs. He aprofitat per rodar amb companys ja siguin del tour 2004 o be 2006.El recorregut a esdevingut tranquil i relaxant. Uns 8