AEM Via Verda de la Terra Alta + Baix Ebre 29/04/2012

Photo ofAEM Via Verda de la Terra Alta + Baix Ebre 29/04/2012 Photo ofAEM Via Verda de la Terra Alta + Baix Ebre 29/04/2012 Photo ofAEM Via Verda de la Terra Alta + Baix Ebre 29/04/2012

April 23, 2013
April 2012

near Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

Ruta molt fàcil apta per a tothom, amb desnivell negatiu constant, bon ferm, molta gent.
Arribem a Horta de Sant Joan, i abans de començar esmorzem per agafar forces. La canalla comença a explorar el territori i no triguen atrobar un crani del que sembla una ovella. Comencem a rodar i als pocs metres ja trobem el primer túnel, amb un voral per on circula l’aigua. Comencem a un ritme ràpid, les ganes fan que la canalla trepitgi amb força els pedals. Poc a poc anem fent camí i en menys d’una hora ja ens trobem a l’estació de Bot on fem la foto de grup. Durant tot el trajecte anem trobant molta gent en bici i a peu en els dos sentits, sembla que estem a les Rambles de Barcelona!
Continuem passant per túnels ben foscos i per ponts per damunt el riu Canaletes, amb unes impressionants vistes. A les 2 hores de camí fem una aturada per menjar uns fruits secs i descansar, la Maria i la Sílvia, les més petites, ens segueixen al mateix ritme sense deixar-nos marxar. Ja arribem a veure el riu Ebre i en una hora ens aturem a l’assut de Xerta, on parem per dinar. En acabar anem a la recerca d’un bar a Xerta per fer un cafè i un gelat pels nens. Després de voltar pel poble reiniciem la marxa i trobem el camí tallat per la carretera, només hem de baixar un marge d’uns 2 metres de desnivell, per torns i amb cura tots salvem el desnivell, la majoria a peu i alguns més experimentats damunt la bici, i continuem la marxa.
Ara el camí transcorre entre el riu Ebre i camps de tarongers, i és més pla i recte. Uns minuts abans de les 5 de la tarda arribem a Tortosa i final de trajecte. Els conductors dels cotxes tornen en taxi a Horta de Sant Joan, per tornar a recollir-nos... 2 hores després! Tenim temps per anar fins el pont del tren per damunt l’Ebre, però està tancat i en reformes, potser més endavant s’hi podrà passar, i temps de buscar un bar i la canalla no parar de jugar.