5. Deense Oostzeeroute - N8: Zuid-Seeland en het eiland Møn (Sydsjælland-Møn)

May 15, 2022
May 2022

near Bisserup, Zealand (Denmark)

De Oostzeeroute strekt zich 170 kilometer lang uit door de prachtige regio Zuid-Seeland en Møn. Hier fiets je langs fjorden, door dichte bossen en over heuvels naar het hoogste punt van Møn: de spectaculaire witte krijtrotsen! Voor wie even de benen wil strekken kan via de trap naar het stand wandelen en op zoek gaan naar eeuwenoude fossielen.Meer informatie over deze regioMeer informatie over de Oostzeeroute - N8

• Photo of xaveer
    xaveer Aug 2, 2023

We hebben erg genoten van de hele Oostzeeroute die we aflegden in twee lussen.
    We reden eerst de west kant (Padborg - Svendborg - Fredericia - Padborg) en nadien de oostkant (Nyborg - Svendborg - Mon - Korsor) omdat we met onze tandemfiets NIET met de trein over de Grote Belt brug mochten en de oversteek deden met de tandem in ons busje.
    We volgden de route aan de hand van de bordjes, de Duitstalige Bikeline fietsgids en ter controle de GPS track.
    Hier en daar staan de bordjes ondertussen iets verschillend van de track (soms variante met een veiliger traject), maar met de track op de achtergrond is het zorgeloos fietsen.
    Overnachten deden we op campings die allen een zeer hoog comfort niveau hebben.