Photo of4 dies entre el Prepirineu i les terres Baixes. 1ª etapa Manresa, La Pbla de Lillet Photo of4 dies entre el Prepirineu i les terres Baixes. 1ª etapa Manresa, La Pbla de Lillet Photo of4 dies entre el Prepirineu i les terres Baixes. 1ª etapa Manresa, La Pbla de Lillet

May 5, 2014
May 2014

near Manresa, Catalunya (España)

Quatre dies entre el Prepirineu i les terres Baixes.

Primer dia. Manresa, Riera de Merlès, Sant Jaume de Frontanyà, La Pobla de Lillet.

Aprofitant el pont del primer de Maig he decidit tornar al Prepirineu. Surto de Manresa, en bicicleta, amb equip escaient pels quatre dies vinents.
Són les 7 del matí, mentre carrego les alforges al portal de cassa, un nombrós grup de ciclistes, dels que van per feina, a tant l’hora, passen darrere del cotxe de la guàrdia urbana, és el llarguet de la Penya. Ells cap avall i jo cap amunt.
A Balsareny la xemeneia encara és torta, potser algun dia caurà. Segueixo l’antiga via del carrilet per sota del Castell fins a Navàs.
Mentre estava fent la foto a l’antiga màquina del tren passen els companys Miquel, i Salva, ens fem una foto junts, ells continuen, el seu pas és més Agil que el meu. Al llarg del camí vaig trobant algun ciclista, jo vaig nari nan.
Puig-reig. Sóc a la comarca del Berguedà. Deixo Puig-reig enrere, enfilo la carretera cap Santa Maria de Merles i riera de Merlès. La carretera tranquil·la de les de bo va seguint prop de la riera, el que permetria en èpoques de calor de fer una bona remullada. Jo tants sols m’he aturat a fer alguna que altre foto.
Al Cobert de Puigcercós, tenia pensat de dinar, però és un xic aviat, pel que faig un most per recuperar de l'esforç i emprendre la pujada cap a Borredà i tot seguit cap a Sant Jaume de Frontanyà.
Sant Jaume de Frontanyà. Una volta pel petit municipi, samba que el dia a nat decaient comencen a caure unes gotes.
La darrera pujada fins als Rasos de Tubau, esdevé de les que fan esbufegar de valent.
Darrera foto a Rasos de Tubau i ara si tot de baixada fins a trobar la carretera que amb dura en un plis plas a la Pobla de Lillet. No sens abans aturar a fer la foto a l'imponent Pedraforca. I al ramat que pastura davant del cementiri.
La Pobla de Lillet, són les 5 de la tarda. Un petit tom per conèixer el poble i cap a l'hostal Pericàs. Just arribar ha començat de ploure. Ara toca reposar per demà poder tornar-hi.

PictographCastle Altitude 1,136 ft

Castell de Balsareny

Castell_de_Balsareny

Navas

Santa Ma de Merles

Santa_Ma_de_Merles

PictographRiver Altitude 2,554 ft
Photo ofRiera de Merles/ Cobert de Puigcercos Photo ofRiera de Merles/ Cobert de Puigcercos Photo ofRiera de Merles/ Cobert de Puigcercos