Photo of2020/07/04 Zafere Giden Yol - 26 Ağustos Tanıtım Parkı - Çiğiltepe Şehitliği - Sinanpaşa - Çalışlar - Yıldırım Kemal Şehitliğ Photo of2020/07/04 Zafere Giden Yol - 26 Ağustos Tanıtım Parkı - Çiğiltepe Şehitliği - Sinanpaşa - Çalışlar - Yıldırım Kemal Şehitliğ Photo of2020/07/04 Zafere Giden Yol - 26 Ağustos Tanıtım Parkı - Çiğiltepe Şehitliği - Sinanpaşa - Çalışlar - Yıldırım Kemal Şehitliğ

July 4, 2020
July 2020

near Akören, Afyonkarahisar (Türkiye)

İnanıyorum ki Zafere Giden Yol'da çok güzel şeyler yapıyoruz.Şehitlikleri ziyaretlerimizde hüzünlü anlar yaşadık,içimiz sızladı,100 yıl önceye gidiverdik.Şehitlikler,Müzeler,Anıtlar,mevziler ziyaret ederek, gezerek 14 günü geride bırakarak akşam 26 Ağustos Tabiat Parkı'nda kamp yaptık.Dün Zafere Giden Yol projemizin 4 ncü bölümü olan Büyük Taarruz ve Başkomutanlık Meydan Muharebesi aşamasına geçişimizin ilk günüydü.Kocatepe'den Afyonkarahisar üzeri 26 Ağustos Tabiat Parkı'na geçerek ve geceyi burada geçirdik.
Dinlendik,temizlendik,güne dinç bir şekilde uyandık.Kamp yerinin tüm avantajlarını kullandık,sabah kahvaltımızı da burada yaptık.
Bugün Zafere Giden Yol projemizin 15 nci günü.Büyük Taarruz başladı ve aşamalarını bir bir geçmeye devam edeceğiz.Bu günkü programamızda Reşat Çiğiltepe Şehitliği,Sinanpaşa,Çalışlar ve Yıldırım Kemal Şehitliği var.Geceyi Yıldırım Kemal Şehitliği'nde geçirmeyi planlıyoruz.Zafere Giden Yol'da onur duyarak yol almaya devam ediyoruz.

PictographMuseum Altitude 3,778 ft

Yıldırım Kemal Şehitliği

Yıldırım Kemal Şehitliği: Afyonkarahisar’ın Sinanpaşa İlçesine bağlı Yıldırım Köyünde Tren İstasyonu binasının yanındadır. Bu köyün eski adı Küçükköy iken Yıldırım Kemal’den ötürü "Yıldırım" ismini almıştır. Süvari Üsteğmeni olan Kemal 57 inci Tümen ile Denizli, Çal, Afyon ve Sakarya Muharebelerine katılmış ve çok büyük yararlılıklar göstermiştir. Katıldığı son muharebede yaralanan bu şehidimiz tedavi görmekte olduğu Konya’daki hastahaneden Büyük Taarruzun başlayacağı haberini alınca iyileşmeyi beklemeden ve doktorların onayını almadan kaçmış ve Fahrettin Altay Paşa’nın bulunduğu cepheye gelmiş, paşa onu o sırada Küçükköy Tren İstasyonundaki Yunan birliklerini ortadan kaldırmak için savaşmakta olan İkinci Tümene bağlı olan 2.inci Alayına göndermiştir. Burada istasyonu müdafaa etmekte olan Yunan piyadelerine, birliği ile hücum ederek Küçükköy gibi Afyon bölgesindeki Yunan kuvvetlerinin İzmir’e ulaşması ve haberleşmesini sağlayacak olan önemli bir stratejik bölgeyi düşmandan temizlemiştir. En büyük arzusu mensup olduğu Süvari birliğinin başında İzmir’e girmek olan Yıldırım Kemal (1898-1922),Ayaşlı Rauf ,İstanbullu Selâhattin, Bayramiçli Lütfi ve Kırklarelili Azmi efendi ismindeki dört subay ve 30 erle birlikte şehit düşmüştür. Topluca gömülen şehitlerin mezar ve anıtları 1966 da bugünkü biçiminde tanzim edilmiş 1996 da da yeni düzenlemeler yapılmıştır. Yıldırım Kemal’in mezarı mermer kare bir kaide üzerinde bir obelisk biçimindedir.

PictographMountain hut Altitude 3,894 ft

PictographMonument Altitude 5,164 ft

Çiğiltepe Mevzileri

Çiğiltepe Şehitlik ziyaretimizden sonra yönümüzü Sinanpaşa tarafına çevirdik.Sinanpaşa yönüne yaklaşık 1-2 km kadar yol alındığında ise Çiğiltepe Mevzilerine varılıyor.Bizimde tam yolumuzun üzerindeydi,zaten olmasaydı yinede gezerdik.Günümüz koşullarında tekrar düzenlenen mevzileri gezdikten sonra Sinanpaşa tarafına inişe başladık.

PictographMuseum Altitude 5,080 ft

Çiğiltepe Şehitliği

Albay Reşat Çiğiltepe Şehitliği:Afyonkarahisar`ın güneybatısında, Sinanpaşa İlçesi'nin güneydoğusunda bulunan 1591 rakımlı Çiğiltepe üzerinde olup, Sinanpaşa İlçesi'ne 18 kilometre uzaklıktadır. 27 Ağustos 1922 günü Çiğiltepe’yi ele geçirmekle görevlendirilen 57'nci Tümen Komutanı Miralay Reşat Bey, Başkomutan Gazi Mustafa Kemal'e tepeyi yarım saat içerisinde ele geçirmek için söz vermiş ancak sözünü yerine getiremeyince tabancasını şakağına dayayarak intihar etmiştir. Ne var ki bu kahramanın intiharından kısa bir süre sonra Çiğiltepe Türk askerleri tarafından ele geçirilmiştir.Albay Reşat Çiğiltepe’nin Sandıklı İlçesi'nde bulunan mezarı, Ankara’daki Devlet Mezarlığı’na nakledilmiştir. Albay Reşat Çiğiltepe Şehitliği, görevini yerine getirmeyi canından aziz bilen 57'nci Tümen Komutanı Miralay Reşat Bey ve o çevrede şehit düşenlerin anısına yaptırılmış olup 22.06.1996 tarihinde ziyarete açılmıştır. Şehitliğin girişinde Albay Reşat Çiğiltepe’nin bronzdan yapılmış büstü, ortasında ise çekilmiş bir kılıcı andıran dikili taş ve kitabeleri ile mermerden yapılmış şehit mezarları bulunmaktadır.