Photo of2020/06/22 Zafere Giden Yol - Gedik - Türbetepe - Mangal Dağı - Yeşilöz (3. Gün) Photo of2020/06/22 Zafere Giden Yol - Gedik - Türbetepe - Mangal Dağı - Yeşilöz (3. Gün) Photo of2020/06/22 Zafere Giden Yol - Gedik - Türbetepe - Mangal Dağı - Yeşilöz (3. Gün)

June 22, 2020
June 2020

near Eskiçalış, Ankara (Türkiye)

Zafere Giden Yol'da 3 ncü günün sabahındayız. Sakarya Meydan Muharebesinin geçtiği alanları gezmeye,şehitlikleri ziyaret etmeye devam edeceğiz.
Dün sıcak bir günün sonunda akşam üzeri yağmura yakalanmış,geceyi de yağmurlu geçirmiştik.Sabah Gedik kırsalında çeşme başında durgun bir sabaha uyandık.
Gün ışırken uyandığımızdan çeşme başında sıcağa kalmadan kahvaltımızı yapıp toparlandık.Bu gün cephe gerisi tabir edilen Haymana bölgesinden cephenin güneydoğusuna giriş yapacağız.Bu gün Türbe Tepe Mevzileri ve Mangal Dağı planlamamız dahilinde,bir aksilik olmaz ise buraları gezeceğiz.
Zafere Giden Yol'da emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor ve 3' ncü güne başlıyoruz.

Çeşme az aksa da oturmaya bankların olması alanı kamp yapmaya elverişli kılıyor. Şartlar dahilinde başka alternatif olmadığında düşünülebilir. Ağaç yok, gölge yok. Kamp Puanı: 10/7

PictographProvisioning Altitude 2,809 ft

Civardaki 6-7 köydeki tek bakkal.

PictographMonument Altitude 3,961 ft

Mangal Dağı Şehitliği

Mangal Dağı Şehitliği. Mangal Dağı' ndaki muharebeler neticesinde 1000 civarında Türk Askeri Şehit düşmüştür.Göğüs göğüse çarpışmaların kahramanca verilen mücadelelerin yaşandığı muharebelerde şehit düşen askerlerimizin bir kısmının defnedildiği Mangal Dağı Şehitliği Mangal Dağı' nda bulunmaktadır.

Mangal dağı

Mangal Dağı Muharebeleri:23 Ağustos 1921 sabahı, düşman taarruzu başlamış, Mangal Dağı bölgesinde cereyan eden çetin muharebeler sonunda Mangal Dağını savunan birliklerimiz, geri çekilmek mecburiyetinde kalmış, diğer kesimlerde önemli bir hareket olmamış, düşman hareket ve faaliyetlerinde, düşmanın 7 tümeni ile mevziin güney kesiminde bulunduğu, iki tümeni ile de Sakarya Kolu boyunda olduğu tespit edilmiştir.

Türbetepe

25 AĞUSTOS 1921: Cephenin güney kanadında kanlı muharebeler olmuştur.Bilhassa TÜRBETEPE civarında çok şiddetli muharebeler cereyan etmiş, 24 Ağustos 1921 gecesi düşmanın baskınla başladığı taarruz, 25 Ağustos 1921 akşamına kadar devam etmiş ve Türk süngüsünün Zaferi ile neticelenmiştir. 26 AĞUSTOS 1921: Düşmanın baskınla başladığı taarruz neticesinde saat 10.00'da düşman TÜRBETEPE' yi elde etmiştir. Öğleden sonra, düşmanın yaptığı taarruz her yerde, geri püskürtülmüştür. Sakarya Meydan Muharebesi boyunca Türbetepe 7 kez el değiştirmiştir.